7 maja 2012

Śmietanowiec z galaretkami

Na zakończenie tego długiego pięknego weekendu zrobiłam pysznego śmietanowca! Zdecydowanie będzie u nas częściej gościł w takie piękne słoneczne i gorące dni jak ostatnio :)


Składniki:

4 różne galaretki (u mnie cytrynowa, wiśniowa, agrestowa i truskawkowa)
pół litra śmietany 30%
1 cukier waniliowy
biszkopty do wyłożenia


Sposób przygotowania:

1. Dwie galaretki, wiśniową i agrestową, rozpuszczamy w osobnych naczyniach w 1 szklance wody. Studzimy i wkładamy do lodówki. Kiedy stężeją wyjmujemy z naczyń i kroimy w mniejsze kawałki, np. w kostkę.
2. Pozostałe dwie galaretki, cytrynową i truskawkową rozpuszczamy w 1 szklance wody w osobnych naczyniach i chłodzimy (nie powinny być tężejące).
3. Śmietanę ubijamy z dodatkiem cukru waniliowego. Powoli wlewamy do śmietany zimną galaretkę cytrynową i mieszamy do dokładnego połączenia.
4. Tortownicę zwilżamy i wykładamy starannie folią spożywczą. Na dnie układamy biszkopty. Na biszkopty wykładamy pokrojone w kostki galaretki i zalewamy śmietaną.  Wkładamy do lodówki na 10-15 minut, by masa trochę stężała, po czym wylewamy na wierzch zimną truskawkową galaretkę.
5. Ciasto wkładamy do lodówki na kilka godzin.


Śmietanowca robiłam w tortownicy o średnicy 26 cm. Smacznego :)

7 komentarzy:

  1. Bardzo lubiłam to ciasto. I te kolorowe kawałki galaretki- pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda super...tak kolorowo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniiam uwielbiam to ciasto, latem bardzo często pojawia się na naszym stole :)jest pyszne i wygląda bardzo efektownie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wygląda ten śmietanowiec :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam lekkie ciasta,ostatnio zrobiłam takie z jogurtem greckim(pilos z Lidla),wyszło super.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto jest pyszne. Ja dodaję pokrojoną w drobną kostkę czekoladę, a w wersji dla dorosłych jeszcze wiśnie nasączone alkoholem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajne modyfikacje. Cieszę się, że ciasto smakuje! Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!