21 grudnia 2011

Pierogi z kapustą i grzybami

To moje pierwsze pierogi z kapustą jakie robiłam i powiem nieskromnie, że są bardzo bardzo pyszne!!! Akurat zabrałam się za nie w niedzielę i część zamroziłam by na Święta były już gotowe. Skorzystałam z przepisu mojej mamy, która oczywiście robi najlepsze pierożki.


Składniki:

Na ciasto: 
3 szklanki mąki 
1 szklanka ciepłej przegotowanej wody
1 jajko
2-3 łyżki oleju
sól

Na farsz:
1 kg kapusty kiszonej - najlepiej domowej roboty
1 duża cebula
1 garść suszonych grzybków
pieprz
sól (opcjonalnie ponieważ myślę, że kapusta jest wystarczająco słona)

Sposób przygotowania:

1. Kapustę opłukać w wodzie jeśli jest za kwaśna, zalać wodą i gotować do miękkości. Następnie drobno pokroić lub przepuścić przez maszynkę do mięsa.
2. Grzyby namoczyć, następnie gotować do miękkości (ok 1 godziny). Drobno pokroić lub przepuścić przez maszynkę do mięsa.
3. Posiekaną cebulę zeszklić na oleju, dodać do kapusty i grzybów, wymieszać, doprawić do smaku pieprzem.
4. Ugnieść ciasto, lepić pierogi. Gotować w osolonym wrzątku. Podawać z topionym masłem lub zeszkloną cebulką.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!