10 grudnia 2011

Pierniczki świąteczne

Święta za pasem, pora pomyśleć nad tegorocznymi wypiekami. Dziś proponuję wam szybkie i pyszne pierniczki, które dodatkowo można przechowywać w szczelnie zamkniętym opakowaniu przez kilka tygodni :) Z przepisu korzystałam już parę lat temu. Zawsze się udają.


Składniki:

2 szklanki mąki
¾ szklanki cukru
2 jajka
1 łyżka masła lub margaryny
2 łyżki miodu
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka przyprawy do pierników

Sposób przygotowania:

1. Z podanych składników zagnieść ciasto aż będzie gładkie.
2. Rozwałkować i wykrawać ciastka. Wierzch posmarować rozmąconym jajkiem. Piec na złoto ok. 15 minut w 180°C.
3. Jak już wcześniej wspomniałam, pierniczki można przechowywać w zamkniętym opakowaniu przez kilka tygodni.


SMACZNEGO :) Oczywiście pierniki można dowolnie ozdobić :)

11 komentarzy:

  1. Jakie pyszne!
    Prawdziwe pierniczki.

    OdpowiedzUsuń
  2. jaki szybki przepis :) bardzo ładnie Ci wyszły
    pozdrawiam

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Stęskniłam się za wycinaniem pierniczków!

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam pare dni temu pierniczki i sa pyszne ...

    OdpowiedzUsuń
  5. @a
    Anonimowy - BARDZO się cieszę, że pierniki smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie upiekłam, moje pierwsze pierniczki. Są pyszne, słodziutkie, nie trzeba już lukrować w dodatku błyskawicznie się je robi.
    Pozdrawiam
    https://www.facebook.com/wiankiwianki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że pierniczki już za pierwszym razem posmakowały!
      Zapraszam do Galerii Czytelników: http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/p/galeria-czytelnikow.html
      Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!

      Usuń
  7. Fantastyczny przepis :) wypróbowałam i w końcu trafiłam na idealne pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!