9 grudnia 2011

Kotlety z kapustą a’la gołąbki

Przyznam się, że nie przepadam za tradycyjnymi gołąbkami. Więc jak znalazłam ten przepis długo myślałam, czy rzeczywiście to danie będzie mi smakować. Obawy były niepotrzebne. Kotlety wyszły pyszne. Są naprawdę syte. Myślę, że z dodatkiem gotowanego ryżu i sosu np. pomidorowego mogłyby być samodzielnym daniem. Przepis pochodzi z Biblioteczki Poradnika Domowego pt. Obiady z pomysłem na cały miesiąc Tom 3.


Składniki:

50 dag mielonego mięsa
50 dag białej kapusty
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
2 jajka
sól, pieprz

Sposób przygotowania:

1. Kapustę poszatkować, nasolić, wygnieść w rękach i odstawić na kilka minut. Gdy puści sok, odcisnąć ją.
2. Kapustę wymieszać z mięsem mielonym, doprawić solą i pieprzem, dodać mąkę ziemniaczaną i starannie wszystko połączyć. 
3. Z masy formować kotleciki, obtoczyć w bułce tartej, smażyć na oleju. Przełożyć do rondelka, wlać niewielką ilość gorącej wody i dusić chwilę. Wyciągnąć kotleciki. Na wywarze można osobno przygotować sos pomidorowy do kotlecików. Podawałam kotlety mocno zrumienione na oleju. Takie bardzo mi smakowały.



Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!