5 grudnia 2011

Śledzie po cygańsku

Do zrobienia tych śledzików zachęcił mnie przepis pani Grażynki. Są naprawdę pyszne. Jedyna zmiana jaką dokonałam w przepisie to zmiana ilości składników. Polecam serdecznie!


Składniki:

40 dag śledzi typu matias
1 duża cebula
pół słoika ogórków konserwowych (korniszonych)
3 łyżki posiekanej natki pietruszki
1/4 szklanki oleju
ok. 1 szklanki pikantnego keczupu
2 łyżeczki musztardy
pieprz do smaku
3 zmiażdżone ząbki czosnku
cukier do smaku

Sposób przygotowania:

1. Śledzie moczymy w wodzie lub mleku przez 1-2 godziny. Kroimy w paski.
2. Ogórki kroimy w paski, cebulę w cienkie piórka. Cebulę solimy, gnieciemy, odstawiamy na 10-15 minut by zmiękła.
3. Przygotować sos: wymieszać keczup, olej, musztardę i czosnek.
4. Wszystko ze sobą połączyć, dodać posiekanej natki pietruszki, wymieszać. Doprawić cukrem i pieprzem.
5. Odstawić do lodówki na kilka godzin, by smaki się przegryzły.


SMACZNEGO :)

Źródło: Buniabaje w kuchni

4 komentarze:

  1. Nie znam takich śledzików. Ale chętnie bym je wypróbowała;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jadłam podobnie przyrządzone, pycha :)
    pozdrawiam



    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. a jakie śledzie to mają być solone czy octowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Typu matias, czyli solone. Dlatego należy je wcześniej wymoczyć.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!