17 grudnia 2011

Sernik z mlekiem i kokosem

Co roku na każde Święta piekę sernik - za każdym razem z innego przepisu. Ten przepis jest akurat od mojej teściowej, ale lekko go zmodyfikowałam. To naprawdę pyszny wilgotny sernik z kokosową pierzynką na wierzchu. Polecam.


Składniki:

Ciasto kruche:
1,5 szklanki mąki pszennej
100 g margaryny
1 jajko
7 łyżek cukru
3 łyżki śmietany 18%
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka oleju

Masa serwa:
1,3 kg sera zmielonego lub gotowego do serników
2,5 szklanki mleka
3/4 szklanki cukru
pół szklanki oleju
4 żółtka
2 opakowania budyniu śmietankowego
2 opakowania cukru wanilinowego

Dodatkowo:
4 białka
4 łyżki cukru
15 dag wiórek kokosowych

Sposób przygotowania:

1. Przygotowujemy ciasto kruche: rozpuścić margarynę i olej, następnie zagnieść ciasto z podanych składników. Ciasto wychodzi wolne. Wyłożyć blaszkę ciastem.
2. Przygotować masę serową: utrzeć cukier z żółtkami, dodawać stopniowo olej, ser, budynie, a na koniec mleko. Ewentualnie należy rozbić grudki sera. Masa serowa jest rzadka - i taka właśnie ma być:)
3. Ubić białka, dodać cukier i wiórka kokosowe i wymieszać.
4. Na kruche ciasto wylać ser. Podpiec ciasto ok 20 minut, następnie wyłożyć kokos i piec jeszcze ok 20-30 minut. Sernik pozostawić w piekarniku do całkowitego wystudzenia.


SMACZNEGO :)

11 komentarzy:

  1. Jak kokosowy to musi być pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. robię podobny tylko do wierzchniej masy zamiast wiorek daje truskawkowy kisiel....a ten sernik jest jednym z moich ulubionych

    OdpowiedzUsuń
  3. z pianką truskawkową??? brzmi pysznie! kiedyś wypróbuję :) dziękuję za pomysł;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znakomicie wygląda. U mnie też zawsze gości sernik na świątecznym stole. Z kokosem nigdy nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. takiego sernika jeszcze nie próbowałam, ale wygląda super

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam czy można zastąpić kokos kruszonką? I kiedy ja dać na sernik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak. Dałabym kruszonkę bezpośrednio na masę serową i piekła całość. Ewentualnie jakby za szybko się kruszonka rumieniła, przykryłabym całość papierem lub folią do pieczenia.

      Usuń
  7. Super przepis sernik palce lizać

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!