10 grudnia 2012

Kandyzowana skórka pomarańczowa

Dodaję taką skórkę do serników, pierników, muffinek czy nadzienia do drożdżówek i naleśników :) Wspaniale nadaje się też do makowców, mazurków, ciasteczek, do wszelkich dekoracji... I niedawno zrobiłam swoją własną domową skórkę kandyzowaną. W sumie to moje drugie podejście. Pierwszy raz robiłam z innego przepisu, postawiłam na gazie i zapomniałam o niej, w rezultacie nie było co ratować - poza garnkiem, który był cały czarny. Ale to wykonanie nie wymaga aż tyle uwagi i skórka wyszła rewelacyjna - miękka, aromatyczna, po prostu idealna. Przepis pochodzi ze strony Domowe wypieki.


Składniki:

2 pomarańcze
1 szklanka wody
1 szklanka cukru
trochę soku z cytryny

Sposób przygotowania:

1. Pomarańcze przelewamy wrzątkiem, obieramy ze skórki. Jak szybko to zrobić? Najlepiej należy naciąć pomarańcze jakbyśmy mieli kroić na ćwiartki, a następnie zdjąć skórkę - schodzi szybko i nie dusimy soków z pomarańczy - tata mnie tego nauczył :)
2. Skórki pokroić w paski - ja każdą ćwiartkę skórki kroiłam na 6 paseczków.
3. Skórki wrzucamy do garnka, zalewamy wodą i gotujemy ok. 10 minut. Wodę odlewamy. Wlewamy ponownie świeżą wodę - 1 szklankę i do tego 1 szklankę cukru. Dodajemy też sok z cytryny - dzięki temu skórka będzie słodko-cytrusowa. Mieszamy od czasu do czasu i gotujemy 40-60 minut, aż skórki będą szkliste.
4. Po ugotowaniu skórki wykładamy na kratce i zostawiamy na całą noc do osuszenia. 
5. Następnego dnia paski kroimykosteczkę. Przekładamy do słoika i trzymamy w lodówce.

Smacznego!!!

Źródło: Domowe wypieki

11 komentarzy:

  1. Witaj Aniu - Tu Sylwia z Finlandii. Czy moglabym sie w jakis sposob z Toba skontaktowac? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wysłałam Ci komentarz na Twojego nowego bloga :)

      Usuń
  2. Nie ma to jak własnej roboty

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna będzie do świątecznego sernika :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. a czy jest sposób na suszoną skórkę od pomarańczy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, nie znam takiego sposobu niestety...

      Usuń
  5. a jakby tak zamiast kroić w paski, skórkę zetrzeć na tarce ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem czy to nie będzie za drobno...Ale zawsze można spróbować :) A ja właśnie wykorzystałam dziś taką skórkę do babki drożdżowej - jaki piękny zapach się roznosi po mieszkaniu. Taka domowa jest jednak o wiele wiele lepsza niż kupna. Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Robiłam w tym roku niestety nie udało mi się zrobić zdjęcia ale na pewno zrobię jeszcze nie raz.Jest niebywale aromatyczna, wspaniała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za przepis. Szukałam i znalazłam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!