1 listopada 2012

Ciasteczka pełnoziarniste z orzechami i migdałami

Przepis na ciasteczka pochodzi z opakowania mąki pełnoziarnistej Lubella. Trochę go zmodyfikowałam. Zapraszam!


Składniki:

450 g mąki pszennej pełnoziarnistej (można dać troszkę mniej)
1,5 szklanki mielonych orzechów włoskich, laskowych i migdałów (łącznie)
250 g margaryny
5 żółtek
150 g cukru pudru
1 cukier migdałowy

Sposób przygotowania:

1. Mąkę siekamy z margaryną, następnie dodajemy żółtka, mielone orzechy, cukry i zagniatamy ciasto. Wkładamy do lodówki na 20 minut.
2. Kawałki ciasta wałkujemy na grubość ok. 5 mm i wykrawamy ciasteczka o dowolnych kształtach. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
3. Pieczemy ciastka w 180 st. C przez ok 15 minut do zrumienienia.

Smacznego :)
 

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię domowe ciasteczka, ale nigdy nie udaje mi się utrzymać ich chrupkości.. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A te są bardzo chrupkie, dotrwały do 3-go dnia i nadal były bardzo kruche :)

      Usuń
  2. Aniu wiasnie chcialam piec te ciasteczka ale mam pytanie czy ta maka pelnoziarnista ma byc pszenna czy zytnia prosze o odpowiec pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!