15 listopada 2012

Zupa fasolowa z ziemniakami

W gazetce z serii Pani Domu Poleca pt. Zupy (nr 9 (75) / 2008) znalazłam fajny przepis na zupkę z fasolą. Ostatecznie dokonałam kilka zmian i zrobiłam ją po swojemu. I wyszła pyszna syta zupa!


Składniki:

50 dag fasoli (drobnej, np. perłowej)
4 ziemniaki
2 marchewki
kawałek selera
1 cebula
liść laurowy
ziele angielskie
1 ząbek czosnku
olej
suszony majeranek
bazylia
sól, pieprz

Sposób przygotowania:

1. Fasolę zalewamy wodą i odstawiamy na minimum 2 godziny, a najlepiej na całą noc.
2. Namoczoną fasolę gotujemy z dodatkiem liścia laurowego i ziela angielskiego. Kiedy zmięknie dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki i selera oraz marchew pokrojoną w plasterki.
3. Na patelni rozgrzewamy olej, rumienimy cebulkę pokrojoną w kostkę i zmiażdżony ząbek czosnku. Dodajemy do gotującej się zupy.
4. Kiedy wszystkie warzywa będą miękkie, doprawiamy zupę solą, pieprzem i suszonymi ziołami. 

Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. Aniu zaproś mnie na taką zupę:P mam słabość do grochówek- ta na pewno była pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna zupka, zwłaszcza o tej porze roku najlepiej smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda fajnie, choć wolę odrobinę gęstszą zupę fasolową - przepisu Madzi- http://www.kulinarnyblog.pl/zupa-fasolowa-madzi/.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!