10 listopada 2012

Orzechowiec z pianką

Moja mama zawsze robi takie ciasto kiedy nie ma czasu na wymyślanie ciast. Mielone orzechy przechowuję w lodówce - bardzo długo zachowują świeżość i nie robią się gorzkie. Polecam przepis według mojej mamy :)


Składniki:

Ciasto:
5 jajek
5 łyżek cukru
5 łyżek mąki
15 dag zmielonych orzechów
pół łyżeczki proszku do pieczenia

Pianka:
2 śmietany śnieżki + mleko
1 galaretka (u mnie agrestowa) + woda

Sposób przygotowania:

1. Białka oddzielamy od żółtek, białka ubijamy i dodajemy stopniowo po łyżce cukru.
2. Dodajemy żółtka, delikatnie mieszamy, a potem orzechy.
3. Mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia dodajemy do ciasta i mieszamy.
4. Pieczemy ok 30-40 minut w 180 st. C. Po wystudzeniu przekrawamy na pół.
5. Robimy piankę: galaretkę rozpuszczamy w pół szklanki gorącej wody, odstawiamy, aż lekko stężeje.
6. Śnieżkę przygotowujemy według przepisu na opakowaniu, dodajemy do niej galaretkę, miksujemy. Wylewamy na ciasto (część pianki odkładamy na wierzch). Przykrywamy drugim ciastem i wierzch smarujemy cienko pozostałą masą piankową. Odstawiamy do lodówki, aż masa stężeje.

Smacznego!!!

11 komentarzy:

  1. Musi być pyszne. Uwielbiam posmak orzechów w cieście.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, ponieważ uwielbiam Twojego bloga - zapraszam do zabawy (nominowałam Cię:) ) http://kuchnia-elexis.blogspot.com/2012/11/wyroznienia-bloga-dziekuje.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam!
    Twój blog został wyróżniony przeze mnie w Liebster Blog.Więcej informacji na moim blogu: http://marilyn-rk.blogspot.com/2012/11/wyroznienie-liebster-blog.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne to Twoje ciasto :)) i te orzechy hmmmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Otagowałam Cię na swoim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj chętnie bym spróbowała tego ciasta Twojej mamy :) Pozdrawiam i dziękuję za przyłączenie się do Orzechowego Tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!