3 listopada 2012

Zupa z soczewicy

To moja pierwsza zupa z soczewicy. Bardzo nam smakowała - była pyszna i rozgrzewająca w sam raz na jesienny listopadowy obiadek.


Składniki:

30 dag czerwonej soczewicy
2-3 łyżki koncentratu pomidorowego
2 cebule
2 marchewki
liść laurowy
ziele angielskie
majeranek
sól, pieprz
2 kostki rosołowe
przeciśnięty przez praskę czosnek
słodka papryka w proszku

Sposób przygotowania:

1. Płuczemy soczewicę i gotujemy w 3 litrach wody. Usuwamy szumowiny.
2. Dodajemy liść laurowy, kostki rosołowe, ziele angielskie.
3. Cebulę kroimy w kostkę, obraną marchewkę ścieramy na tarce jarzynowej. Cebulę szklimy na oleju na patelni, następnie dodajemy marchewkę i razem dusimy do miękkości.
4. Jeśli soczewica jest już półmiękka, to dodajemy cebulę z marchewką, gotujemy do miękkości.
5. Na koniec dodajemy koncentrat i doprawiamy majerankiem, solą, papryką w proszku, pieprzem i zmiażdżonym ząbkiem czosnku.

Smacznego!!!

Źródło: Pyszne jedzonko 

21 komentarzy:

  1. Znalazłam wiele kulinarnych inspiracji na Twoim blogu, będę zaglądać w poszukiwaniu kolejnych :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo i zapraszam tutaj jak najczęściej :)

      Usuń
  2. zupa z soczewicy jest sycąca i rozgrzewająca:) ja uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda zachęcająco... Tylko dlaczego ta kostka rosołowa???? Kuchnia domowa powinna promować raczej wywar z warzyw lub dowolny wywar mięsny. Ja wiem że z kostką jest szybciej, ale na pewno mniej zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc nie dodawaj kostek i po problemie, ja zazwyczaj do zup dodaję kostkę tak dla smaku :)

      Usuń
  4. Zamiast kostki można dać przyprawę warzywną (bez glutaminianiu i innych dodatków).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też używam przypraw warzywnych. Z ciekawości zajrzałam na skład kucharka i...tam też jest glutaminian sodu, a także inozynian disodowy, guanylan disodowy i barwnik ryboflawina. Obecnie trudno znaleźć przyprawę bez tych ulepszaczy. Chyba, że robi się przyprawę samodzielnie...

      Usuń
    2. http://mumandthecity.pl/smak-dziecinstwa-glutaminian-sodu/

      Usuń
  5. Przepis super! Dziękuję za inspirację :-)

    Ps.Można przyzwyczaić się do dań bez kostki rosołowej.... ale z nią smak jest bogatszy. Choć popieram gotowanie z naturalnych składników!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zupa smakowała. Pozdrawiam!

      Usuń
  6. przydałby się czas gotowania i duszenia... I kiedy dodawać składniki.
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejność dodawania składników jest podana. Jeśli chodzi o czas to też jest napisane, że należy dusić i gotować do miękkości. Trzeba kontrolować zupkę podczas gotowania i będzie ok :)

      Usuń
  7. Kupilam dzisiaj w ciemno soczewice w zalewie w puszce i trafilam tutaj szukajac odpowiedniego przepisu. Mysle, ze wyprobuje ten, tylko pogtuje krocej.

    Pisze tez zeby wspomniec o szybkich rozwiazaniach bez glutaminianu sodu: z przypraw Vegetta Natur, z 'kostek' rosolowych Bulionetka Domowa Knorr'a (takie galaretkowate pakowane po 2). Naturalny rosolek bylby idealem, ale dla tych ktorym trudno zawsze siegnac idealu (tak jak mi) moze sie przyda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie jadłam soczewicy z puszki, ciekawe jak smakuje taka zupa z tej soczewicy...pozdrawiam!

      Usuń
  8. Zupa super. :) Przedwczoraj ją ugotowałam i jestem zachwycona. :) Mąż również!!! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz! Fajnie, że zupa smakuje! Zapraszam do wykorzystania innych przepisów :)

      Usuń
  9. Dziękuję Ci serdecznie za ten przepis, mimo że czuję się bardzo początkującą w kwestii gotowania to jednak za Twoją sprawą wyszła mi przecudowna zupa. Jest niesamowicie sycąca i aromatyczna, cały dom się zleciał za zapachem. :) No i smak!

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie ugotowałam zupę wg tego przepisu. Bardzo prosta i smaczna, można ją przygotować szybko ze składników, które najczęściej mamy w kuchni. Już dawno miałam ochotę na zupkę z soczewicy:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Zupa jest świetna! Zdrowa i pyszna. Polecam każdemu. Dziękuję Pani za ten przepis.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!