16 listopada 2012

Miodownik z masą grysikową

Najlepszy miodownik jaki znam. I to jeszcze z masą grysikową! Mniam :) To naprawdę niezawodny miodownik. Na niżej zamieszczonych zdjęciach miodownik był robiony w blaszce 24x28 cm, ale dwa lata temu robiłam go w blaszce 24x36 cm. Jest trochę niższy, ale ilość składników jest wystarczająca na większą blaszkę. Ciasto najlepiej smakuje na drugi, trzeci dzień.


Składniki:

Ciasto:
pół kg mąki
22 dag cukru
2 jajka
5 łyżek śmietany
2 łyżki miodu
2 łyżeczki sody
10 dag masła lub margaryny
cukier waniliowy 

Orzechy:
2 łyżki miodu
10 łyżeczek cukru
2 łyżki masła
20 dag siekanych orzechów włoskich

Masa grysikowa: 
7 łyżek kaszy manny
0,5 litra mleka
10 łyżek cukru
25 dag masła lub margaryny

Sposób przygotowania:

1. Masło utrzeć na puch z cukrem, dodawać po jajku, a następnie cukier waniliowy i dalej ucierać.
2. Sodę rozprowadzić w śmietanie i dodać do ciasta, a na koniec mąkę i miód. Ciasto wychodzi bardzo gęste, ale takie właśnie ma być.
3. Zrobić masę orzechową: roztopić miód z cukrem i masłem, dodać posiekane orzechy i chwilkę prażyć.
4. Utarte ciasto podzielić na dwie części, upiec jeden placek, a na wierzch drugiego wyłożyć uprażone orzechy i też upiec.
5. Masa: mleko zagotować z cukrem, wsypać kaszę mannę i wymieszać, aż zgęstnieje. Bardzo dobrze wystudzić. Masło utrzeć na puch i dodawać po łyżce zimnego grysiku.
6. Przełożyć ciasto (od dołu):
ciasto
masa grysikowa
ciasto z orzechami
7. Ciasto odłożyć na minimum 24 godziny, by zmiękło.

Smacznego!!!

     

9 komentarzy:

  1. ciasta miodowe to jedne z moich ulubionych - twoje wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prezentuje się niezwykle smakowicie. Muszę w końcu wyposażyć się w dużą blachę do ciast;)

    pozdrawiam cieplutko

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł, muszę to sobie odnotować :)Pozdrawiam:)
    kasia
    notatnikkulinarny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ładnie się prezentuje.Uwielbiam miodowe ciasta...a już z orzechami to dla mnie bogactwo smaków.
    Masy z grysiku nigdy nie robiłam..tzn robiłam torcik z kaszy manny..ale rzadziutki wyszedł..nie wiem czemu. Może dlatego że użyłam tej "ekspresowej" kaszy.

    OdpowiedzUsuń
  5. hej, wyróżniłam Cię Liebster Blog Award na moim blogu. Zapraszam po odbiór.

    time4yourbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!