22 listopada 2011

Pierogi z mięsem



Składniki:


Ciasto:
3 szklanki mąki 
1 szklanka ciepłej przegotowanej wody
1 jajko
2-3 łyżki oleju
sól

Farsz:
70 dag mięsa mielonego (u mnie szynka, ale może być też łopatka)
1 duża cebula
1 ząbek czosnku
1 jajko
3 łyżki bułki tartej
3 łyżki kaszy manny
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka pieprzu

Sposób przygotowania:

1. Cebulę i czosnek drobno posiekać. Zrumienić na oleju. Do mięsa dodać cebulę z czosnkiem, jajko, bułkę tartą, kaszę manną, pieprz i sól. Wszystko starannie zamieszać. Jeżeli farsz wydaje się być za sypki, to należy dodać odrobinę przegotowanej wody.
2. Z podanych składników zagnieść ciasto. Wałkować i wykrawać krążki. Nakładać farsz i zlepiać pierogi.
3. Gotowe pierogi gotować w osolonym wrzątku przez ok. 6-10 minut od momentu zawrzenia wody (wszystko zależy od wielkości pierogów - najlepiej wyciągnąć jednego pieroga podczas gotowania i sprawdzić, czy farsz mięsny się ugotował i nie jest surowy).
4. Gotowe pierogi podawać z dowolnymi dodatkami - u mnie były to skwarki, ale można je zastąpić zrumienioną cebulką.


SMACZNEGO :)

Źródło: Kulinarne szaleństwa Margarytki

7 komentarzy:

  1. No i coś narobiła szalona kobieto? Teraz mam ochotę na pierogi :-) Ale o tej porze lepić ich nie będę. Wyszły Ci smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za komentarze :)
    Margarytko!!! Dzięki za przepis - pierogi bardzo nam smakowały :) powtórzę je jeszcze nie raz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wzielam przepis, zobaczymy czy wyjdą dobre.

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy - mam nadzieję, że nie zawiedziesz się na przepisie :) daj znać jak smakowały pierożki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pytanie ,w jakim celu należy użyć kaszy manny do farszu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasza manna wchlonie wode, ktora pusci mieso podczas gotowania i dzieki temu sie nie rozpadna

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!