14 listopada 2011

Ciasto czekoladowe

Oto moje ciasto czekoladowe - powstało z braku pomysłów na konkretny wypiek. Upiekłam standardowy biszkopt, do tego masa, dżem porzeczkowy oraz herbatniki - wyszło pyszniutkie :) Myślę, że następnym razem dodam do ciasta więcej kakao, aby się odróżniało kolorystycznie od masy:)


Składniki:

Biszkopt: 
6 jajek
12 łyżek cukru
6 łyżek mąki pszennej
6 łyżek mąki ziemniaczanej
3 łyżeczki kakao 
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia 

Masa czekoladowa: 
0,5 litra śmietany 30%
300 g serka homogenizowanego waniliowego
3 duże łyżki nutelli
3 opakowania śmietan-fixów
2 łyżki cukru pudru 

Dodatkowo: 
1 słoik dżemu z czarnej porzeczki
1 opakowanie herbatników typu petitki
tarta gorzka czekolada do posypania
mocny napar kawy do nasączania blatów biszkoptowych 

Sposób przygotowania:

1. Przygotować biszkopt: ubić białka z odrobiną soli, dodawać żółtka, cukier, aromat, delikatnie wmieszać mąkę, kakao i proszek do pieczenia. Upiec. Po wystudzeniu przekroić wzdłuż.
2. Przygotować masę czekoladową: Śmietanę ubić na sztywno z cukrem i usztywniaczami. Dodać serek, nutellę i wymieszać. 
3. Jeden płat ciasta nasączyć naparem z kawy. Wyłożyć dżem porzeczkowy, ułożyć herbatniki, następnie rozsmarować masę czekoladową (zostawić troszkę masy na wierzch). Przykryć drugim blatem i nasączyć kawą. Rozsmarować resztkę masy czekoladowej, posypać tartą gorzką czekoladą. Ciasto przechowywać w chłodnym miejscu.



SMACZNEGO :)

3 komentarze:

  1. Z braku pomyslu wyszło coś naprawdę pysznego :) Oby więcej takich braków pomysłu;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie wyszło... super wygląda i smakowo pewnie też super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja piekę ciasto czekoladowe bez jajek, bez ucierania, jest wysmienite i moja rodzinka zabija się za nim. Co najważniejsze - mało pracy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!