27 listopada 2011

Galaretka drobiowa

Jak już kiedyś wspominałam czasami, jeżeli zostaje mi rosołu i mięsa drobiowego to przygotowuję takie oto tymbaliki. Mąż bardzo je lubi, a i ja za nimi przepadam. Wspaniale prezentują się nie tylko na świątecznym stole, ale też w dzień powszedni.


Składniki:

1,5 litra rosołu lub dowolnego bulionu (może być z kostki)
1 gotowana marchewka (może być z rosołu)
1 gotowana pietruszka (może być z rosołu)
pół puszki groszku zielonego
mięso z rosołu - u mnie dwa udka
2 ugotowane na twardo jajka
pieprz
żelatyna w proszku (u mnie 50 g - a najlepiej poczytać na opakowaniu ile dokładnie należy użyć żelatyny na litr płynu)
natka pietruszki - ilość dowolna

Sposób przygotowania:

1. Mięso drobiowe starannie oddzielamy od kości.
2. Ugotowane jajka, marchew i pietruszkę kroimy w plasterki.
3. Rosół lub bulion doprowadzamy do wrzenia, odstawiamy na bok, wsypujemy żelatynę i dokładnie mieszamy. Nie gotujemy!
4. Przygotowujemy naczynia na galaretki (używam filiżanek lub plastikowych kubeczków). Na dno wsypujemy odrobinę pieprzu, następnie dajemy plasterek jajka, mięso, groszek, pietruszkę i marchewkę. Dodajemy też natkę pietruszki. Zalewamy rosołem z żelatyną. Odstawiamy do ostudzenia i chowamy do lodówki.
5. Przedstawiam Wam na fotografiach tymbaliki przygotowane w filiżankach i kubeczkach :)


SMACZNEGO :)

1 komentarz:

  1. Skorzystałam z przepisu i właśnie zrobiłam. Mam nadzieję że się uda tak jak sos pieczarkowy który byl pyszny :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!