10 listopada 2011

Pierogi z kaszą gryczaną i serem

Przepis na farsz z kaszą mam w moim zeszycie od dobrych dwóch lat. W końcu udało mi się zabrać za te pierożki. Polecam serdecznie, gdyż ta wersja pierogów jest naprawdę pyszna.

 

Składniki:

Ciasto:
3 szklanki mąki 
1 szklanka ciepłej przegotowanej wody
1 jajko
2-3 łyżki oleju
sól

Farsz:
25 dag białego sera
1,5 szklanki kaszy
1 cebula
sól, pieprz

Sposób przygotowania:

1. Kaszę ugotować na sypko w lekko osolonej wodzie.
2. Cebulę zrumienić na oleju.
3. Połączyć wszystkie składniki na farsz i dobrze wymieszać. Doprawić do smaku.
4. Z podanych składników zagnieść ciasto. Wałkować i wykrawać krążki. Na każdy krążek nałożyć łyżeczkę farszu i starannie zlepić pierogi.
5. Gotować w osolonym wrzątku. Podawać z ulubionymi dodatkami, np. z topionym masłem, skwarkami lub zrumienioną cebulką.


SMACZNEGO :)

16 komentarzy:

  1. oooo muszą być fajne :) Ja robię farsz z kaszą, boczkiem i cebulką .

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo je lubię.Trafiłaś idealnie w moje kubki smakowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja je uwielbiam! a tak dawno nie jadłam,że zrobiłam sobie smaka ;)
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. miałam je własnie w planach, ale zabrakło mi mąki w domu :) myślę, ze jeszcze w tym tygodniu odgapię, bo też je uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. ale narobilas mi smaku, chyba sie do Ciebie wprosze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama też robi takie pierogi.Zdecydowanie moje ulubione. Twoje wyglądają pysznie! Pozdrawiam Ania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję wszystkim za miłe komentarze i zapraszam do zrobienia pierożków, naprawdę warto :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam takie pierogi, ale obowiązkowo z miętą w farszu :))

    OdpowiedzUsuń
  9. ostatnio robiłam ruskie pierożki z dodatkiem mięty w farszu! rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja to znam te pierogi w wersji na słodko, zamiast cebuli daje się cukier do smaku, więc jakoś nie mogę sobie wyobrazić ich w innej wersji ;))

    OdpowiedzUsuń
  11. wersja z farszem z kaszą na słodko??? może warto spróbować? nigdy nie miałam okazji takowych jeść...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domu od zawsze robiło się takie pierogi w wersji na słodko. Twoja wersja z cebulą jest dla mnie trochę egzotyczna :-)

      Usuń
  12. Zrobiłam dziś te pierożki! Pierwszy raz jadłam z kaszą ii.. jestem mile zaskoczona ich smakiem.Od dzis konkurują u mnie z ,,ruskimi,, a może nawet sa lepsze :).Pysznośći! POLECAM!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie mi miło, że pierogi smakowały. Sama ich dawno nie jadłam więc pewnie niedługo je zrobię! Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Pierogi z kaszy gryczane i sera to smak mojego dzieciństwa! Ciesze się, ze Twój blog przypomina takie potrawy! Jednak na Lubelszczyznie farsz robiło się głównie w proporcjach pól na pól kaszy i sera. Do tego spora garść świeżo posiekanej mięty. Najlepsze były odsmażane na maśle następnego dnia, pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Jestem z Podkarpacia, ale mieszkam niedaleko Lubelszczyzny i takie smaki nie są mi obce😊 u mnie też proporcje niemal 1:1, bo 1,5 szklanki kaszy to niewiele ponad 250g kaszy😁 a dodatek mięty do tego farszu to dla mnie nowość. Spotkałam się z miętą w ruskich, ale nie w tych z kaszą. Muszę się kiedyś pokusić zrobić. Dziękuję za inspirację 😊

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!