5 kwietnia 2013

Zupa ogórkowa

Ostatnio przeglądałam mojego bloga i zauważyłam, że opublikowałam już prawie 30 przepisów na zupy. Dzisiaj kolejna, jedna z moich ulubionych. Moja dwuletnia córka również zjada ją ze smakiem.


Składniki:

2,5 wywaru (u mnie na skrzydełkach)
3/4 szklanki ryżu
1 marchewka
3 ziemniaki
1 pietruszka
4 ogórki kiszone
siekany koperek
1 cebula
ziele angielskie
liść laurowy
sól, pieprz
woda z kiszenia ogórków do smaku

Sposób przygotowania:

1. Warzywa obieramy, myjemy, ziemniaki kroimy w kostkę, pietruszkę i marchewkę kroimy w plasterki (czasami ścieram marchewkę na tarce jarzynowej).
2. Do gotującego się wywaru dodajmy warzywa, ziele angielskie i liść laurowy, gotujemy do miękkości.
3. Następnie dodajemy suchy ryż, gotujemy, ryż zmięknie. W międzyczasie ścieramy ogórki kiszone na tarce jarzynowej.
4. Gdy ryż będzie już miękki, dodajemy starte ogórki, dolewamy wody z kiszenia ogórków do smaku i doprawiamy. Na koniec dodajemy siekany koperek.
5. Zupę można zabielić śmietaną, ale od dłuższego czasu nie zabielam zup (no, poza jarzynówką).Poniżej zdjęcie zabielonej zupy ogórkowej z tartą marchewką.

Smacznego!!!

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!