8 kwietnia 2013

Udka miodowo-musztardowe

Miodowo-musztardowa marynata do mięsa jest jedną z moich ulubionych. 


Składniki:

8 udek z kurczaka (u mnie pałki)
1,5 łyżki miodu
2 łyżki musztardy
1 łyżka przyprawy do drobiu
sól, pieprz
olej lub oliwa
pół łyżeczki cukru

Sposób przygotowania:

1. Miód wymieszać z musztardą i dwiema łyżkami oleju, doprawić wszystkimi przyprawami.
2. Umyte i osuszone udka obtoczyć w marynacie (można wcześniej zdjąć skórę), przykryć naczynie z mięsem i wstawić do lodówki na 2 godziny, a najlepiej na całą noc.
3. Piec mięso w 160 st. C przez ok. 50 minut (u mnie 1h), aż będą złoto-brązowe.

Smacznego!!!

Źródło: Siła smaku

  

11 komentarzy:

  1. Witam.Ale bym zjadła takie udka,wyglądają smakowicie-pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ślicznie wyglądają jak malowane:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki piękny kolor to zasługa dodatku miodu do marynaty. Podczas pieczenia miód nadaje potrawom fajny kolorek :) No i ten smak...pycha!

      Usuń
  3. pyszne:) kurczaka kocham, a Twoje kuszą wyjątkowo:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności, wyszły Ci idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląndają smakowicie.A ten kolorek

    OdpowiedzUsuń
  6. pieczemy ich bez przykrycia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłam bez przykrycia. Można też przez połowę czasu zapiec pod przykryciem, a potem odkryć i piec bez przykrycia.

      Usuń
  7. zajefajny przepis pychotkaaaaaaaaa

    OdpowiedzUsuń
  8. No to idę do kuchni i będę marynowała te udka. zobaczymy czy mnie wyjdą tak jak Tobie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!