3 kwietnia 2013

Babka drożdżowa

Prosta, szybka i wychodzi naprawdę pyszna. Robiłam ją w te Święta. Przepis pochodzi ze zbiorów siostry Anastazji, a od siebie dodałam do ciasta domową kandyzowaną skórkę pomarańczową :) Dzięki skórce babka wyszła bardzo aromatyczna!


Składniki:

50 dag mąki
5 dag świeżych drożdży
3 żółtka
1/2 szklanki oleju
1/4 litra mleka
3 łyżki cukru
rodzynki
pomarańczowa skórka kandyzowana
szczypta soli

Sposób przygotowania:

1. Z drożdży, 1 łyżki cukru, odrobiny mleka i 1 łyżki mąki robimy rozczyn. Odstawiamy do wyrośnięcia.
2. Gdy rozczyn podrośnie, przesiewamy mąkę i dodajemy pozostałe składniki i zagniatamy gładkie elastyczne ciasto. Odstawiamy do podrośnięcia.
3. Wyrośnięte ciasto jeszcze raz wyrabiamy i przekładamy do natłuszczonych i obsypanych bułką tartą foremek (u mnie jedna duża foremka na babkę i 6 małych, które piekłam specjalnie do wielkanocnego koszyka). Odstawiamy, by ciasto podwoiło swoją objętość, a następnie pieczemy przez ok. 40 minut w 180 st. C. ( Małe babeczki wyjęłam wcześniej).
4. Po upieczeniu dowolnie udekorować.

Smacznego!!!

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!