19 kwietnia 2013

Ryba zapiekana z serem i pieczarkami

Moje nowe odkrycie :) Przepis znalazłam zupełnie przypadkowo w gazetce Przyślij przepis nr 4/2008. Gazetka przeleżała 5 lat, ale się przydała. Przepis przysłał pan A. Malinowski. Podaję z moimi zmianami i polecam dla wszystkich lubiących ryby :)


Składniki:

700 g białej ryby (u mnie dorsz, ale może być mintaj, miruna lub morszczuk)
1 łyżka oleju
ser zółty - tyle plastrów ile porcji ryby
kilka pieczarek
sól
tymianek
suszony koperek
pieprz cytrynowy

Sposób przygotowania:

1. Rybę rozmrażamy, płuczemy i osuszamy. Dzielimy na porcje.
2. Każdy kawałek doprawiamy solą, pieprzem cytrynowym, tymiankiem i suszonym koperkiem.
3. Obrane pieczarki kroimy w plasterki. Przekładamy na patelnię i lekko je podduszamy.
4. Arkusze folii aluminiowej smarujemy olejem (tyle arkusików ile porcji ryby), nakładamy porcje ryby, a na to pieczarki. Zawijamy brzegi folii i wkładamy do nagrzanego piekarnika (180st). Po 20 minutach rozchylamy folię. Na każdą porcję nakładamy plaster sera żółtego i pieczemy, aż ser się rozpuści. Podajemy bezpośrednio po przygotowaniu z ulubionymi dodatkami.

Rybka jest P-R-Z-E-P-Y-S-Z-N-A :)
Smacznego!!!

 

7 komentarzy:

  1. uwielbiam rybę w każdej postaci, a w Twoim wydaniu wygląda wyjątkowo smakowicie:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda obłędnie pod tą kołderką z pieczarek i sera. Witam w pieczarkowej akcji, mam nadzieję, że to nie ostatni Twój w niej przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze trochę pieczarek w lodówce to coś wykombinuję :)

      Usuń
  3. Bardzo smacznie wygląda-ja też mam rybę,ale w potrawce,a tą muszę skosztować-poczestujesz?- pozdrawiam wiosennie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ryba to coś co uwielbiam muszę przyznać że jeszcze w takiej postaci nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!