22 lutego 2012

Zupa jarzynowa

Szybka zupa jarzynowa, która bardzo często gości u nas na stole. Do gotowej mrożonki dodaję jeszcze ziemniaki, marchew i cebulę, czasami też inne warzywa, by była bardziej syta.


Składniki:
  • 1 mrożonka - bukiet jarzyn (450-700g)
  • 1 marchewka
  • 3 ziemniaki
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 skrzydełka
  • sól, pieprz
  • pieprz
  • siekana natka pietruszki
  • śmietana 18%

Sposób przygotowania:

1. Najpierw przygotowujemy bulion ze skrzydełek, skrzydełka zalewamy wodą, doprowadzamy do wrzenia, odszumowujemy, chwilę gotujemy.
2. Obieramy ziemniaki, cebulę i marchewkę, Ziemniaki kroimy w kostkę, marchew w plasterki, a cebulę na ćwiartki. Dorzucamy do bulionu, gotujemy aż warzywa zmiękną.
3. Wyciągamy skrzydełka. Do zupy wsypujemy mrożonkę, gotujemy jeszcze 10 minut. W osobnej misce odmierzamy 3 łyżki śmietany, zalewamy chochelką gorącej zupy, mieszamy starannie i wlewamy do jarzynówki. Całość zagotowujemy, na koniec rzucamy posiekaną natkę pietruszki, posiekany czosnek i doprawiamy solą i pieprzem.
 
Smacznego :)
 

13 komentarzy:

  1. Mmm jarzynowa na kolację w zimny i deszczowy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się pyszna zupka...;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie potrafię gotować,zrobiłem z Twojego przepisu i zupa jest bardzo dobra.Dzieki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli już możesz powiedzieć, że potrafisz gotować :) Cieszę się, że zupka smakuje! Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Wlasnie mam swoj pierwszy raz z jarzynowa czerpie wiedze z twojego pomyslu. ..mam nadzieje ze wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. kolejna udana, nowa (bo dopiero zaczynam przygodę z gotowaniem) zupa na moim koncie dzięki twojemu przepisowi, co prawda nieco inaczej smakuje niż gotowała zawsze moja mama, ale też bardzo dobra :) nie ma co powielać smaków - smaki trzeba tworzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że zupa przypadła do gustu :)
      Czasami trudno jest uzyskać taki smak jak u mamy :) Znam to z doświadczenia!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Odszumić to można materiał audio lub video, a nie skrzydełka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odszumić?
      A raczej 'odszumować' jak napisałam w przepisie.
      Definicja słówka tu: http://sjp.pwn.pl/sjp/;2493859

      Usuń
  7. szybko prosto i danie gotowe - zupa znakomita

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo pyszna... szkoda ze nieco mi się scieła (ale mój błąd po dodaniu śmietany niedokładnie rozmieszanej)
    Ogólnie ! Znakomite!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdarza się, dobrze jest mieć sprawdzoną śmietanę. Ja używam 18% śmietany mazurskiej.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Wygląda tak apetycznie, że aż ma się ochotę od razu zjeść :-)
    Polecam również mój przepis na zupę warzywną
    http://wszystko-smaczne.blogspot.com/2016/09/zupa-warzywna-w-ziemniaczanej-odsonie.html?m=1

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!