2 lutego 2012

Dorsz pod pierzynką z pora

Dorsz pod pierzynką z pora to fantastyczna propozycja na obiadek! Smakuje naprawdę wyśmienicie. Robiłam już wiele razy i pewnie nie raz jeszcze się skuszę. Przepis znalazłam w miesięczniku Przyślij przepis nr 18 (4/2009), nieznacznie go zmodyfikowałam.


Składniki:

2 płaty dorsza
1 duży por
250 ml śmietanki 30%
sól
pieprz
olej do smażenia
1 łyżka mąki
1 łyżka margaryny

Sposób przygotowania:

1. Pora oczyszczamy, kroimy w talarki i solimy.
2. Na patelni rozgrzewamy margarynę i dodajemy pora, dusimy. Jak będzie miękki, wlewamy śmietanę cały czas mieszając aż sos zgęstnieje.
3. Filety z dorsza kroimy na mniejsze kawałki, doprawiamy solą i pieprzem i smażymy na oleju.
4. Gotową rybę odkładamy na talerz, podgrzewamy sos z pora dodając do niego łyżkę mąki by był gęstszy. Możemy również zrezygnować z mąki i gotowym kremem polewamy dorsza. Podajemy z ulubionymi dodatkami.

Smacznego :)

1 komentarz:

  1. W ubiegłym roku robiłam dorsza na zielonym posłaniu, ale też skończył po pierzynką z pora ;) Pychotka!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!