19 lutego 2012

Oponki z serem

Tak u mnie wczoraj zakończyliśmy czas karnawału. Od środy koniec ze słodkościami. Myślę jednak, że na blogu pojawi się coś słodkiego ponieważ mam trochę zaległych zdjęć :) A poza tym będę musiała upiec tort w marcu, gdyż moja córcia będzie obchodzić swoje pierwsze urodziny, więc nie wypada odmówić sobie czegoś słodkiego w tak wyjątkowy dzień :)
Przepis na oponki mam od lat w swoim zeszycie i korzystałam z niego kilkakrotnie.

Składniki:

  • 1/2 kg mąki pszennej
  • 1/2 kg sera białego (twarogu w kostce)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki sody
  • 100g margaryny
  • 2 jajka
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania


Sposób przygotowania:

1. Na stolnicę dajemy mąkę, margarynę, jajka, cukier, rozdrobniony biały ser i sodę, zagniatamy ciasto.
2. Gotowe ciasto rozwałkowujemy na grubość 1-2 cm, wycinamy krążki szklanką, a małe dziurki kieliszkiem lub nakrętką do butelki. Można też użyć foremki do wycinania oponek.
3. Oponki smażymy na dobrze rozgrzanym oleju z obu stron na złoto. Po wyciągnięciu posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego :)

 



10 komentarzy:

  1. ale grubaśne, pięknie wyrosły!

    OdpowiedzUsuń
  2. mm.. urodziwe!
    ach, porywam jedną.. dwie.. a nawet i trzy!

    OdpowiedzUsuń
  3. ale dawno jadłam oponki ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłem z połowy porcji.Przepis REWELACYJNY żona i dzieci zachwycone

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie, że przypomniałaś o tych oponkach. Mam gdzieś przepis, z którego piekłam moja Mama. Ja już dawno i nim zapomniałam. Chętnie go odświeżę. Pięknie wyrosły Twoje oponki, aż mam ochotę zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo - oponki to mój ulubiony karnawałowy smakołyk, zdecydowanie wygrywają z pączkami :)

      Usuń
  6. Właśnie taki stosunek mąki do sera smakuje wszystkim naszym domownikom. Oponki wychodzą smaczne, miękkie i puszyste. Pycha

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój ulubiony przepis na oponki jeszcze z domu rodzinnego. Często robię w karnawał, czy Tłusty Czwartek. Kate

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!