12 lutego 2012

Ryba w panierce cytrynowo-koperkowej

Jeśli znudziły Wam się tradycyjne panierki do ryb polecam ten oto przepis. A znalazłam go u Pauliny. Minimalnie go zmodyfikowałam zastępując pietruszkę koperkiem.


Składniki:

2 kawałki dowolnej ryby - u mnie dorsz
sok z cytryny
sól, pieprz 

Panierka: 
pół szklanki bułki tartej
2 łyżki otartej skórki z cytryny
2 łyżki siekanego koperku

jajko+odrobina mleka
mąka

Sposób przygotowania:

1. Rybę skropić sokiem z cytryny i oprószyć solą i pieprzem.
2. Bułkę tartą wymieszać z koperkiem i cytrynową skórką, rybę panierować w odpowiedniej kolejności: najpierw w mące, potem w jajku z mlekiem, a na końcu w panierce z bułki i dodatków.
3. Rybę smażyć na rozgrzanym oleju na złoty kolor i podawać z ulubionymi dodatkami.


Smacznego :)

Źródło: Smak mojej kuchni

2 komentarze:

  1. Cytryna i zielenina bardzo lubią się z rybami. To patent nie tylko na panierki, ale i na przepyszne sosy jogurtowe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smaczne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!