18 stycznia 2013

Makaron penne z sosem łososiowo-pomidorowym

Propozycja na bardzo szybki obiad. Sos spokojnie zdążymy przygotować w czasie, kiesy gotuje się makaron. Przepis znalazłam u Mniamu.


Składniki:

makaron penne (u mnie kolorowy w porcji na dwie osoby)
100 g łososia wędzonego
1 puszka krojonych pomidorów
2 ząbki czosnku
2 łyżki siekanego koperku
150 g śmietany 12%

Sposób przygotowania:

1. Zagotowujemy wodę z solą na makaron, po zawrzeniu rzucamy makaron.
2. W międzyczasie rozdrobnionego łososia rzucamy na suchą rozgrzaną patelnię. Podsmażamy do momentu, aż straci surowy kolor i delikatnie mieszamy. 
3. Do łososia dodajemy pomidory z puszki,  dusimy, aż wyparuje woda z pomidorów. Potem dodajemy koperek i zmiażdżone ząbki czosnku. Na koniec dodajemy śmietanę, wszystko dusimy ok 2 minut.
4. Odcedzamy ugotowany makaron, rozkładamy na talerze, dodajemy sos i jemy :)

Ten sos nie wymaga żadnej soli, ponieważ łosoś wędzony sam w sobie jest dość słony.  Danie jest przesmaczne, szybkie i proste do przygotowania.

Smacznego!!!


2 komentarze:

  1. Uwielbiam łososia pod każdą postacią :) W takiej jeszcze nie jadłam, więc zapisuję przepis, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Znowu za mna losos chodzi :) pyszny obiad!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!