27 listopada 2013

Ciasteczka Klementynki (ciasteczka serowe z marmoladą)

Jedne z moich ulubionych ciasteczek, które nazywamy Klementynkami. Bazowałam na przepisie Margarytki, choć tak naprawdę moja mama już nie raz je robiła, ale "na oko". Ja jeszcze tak nie umiem :) Do ciasteczek użyłam dżemu truskawkowego i powidła śliwkowego, dodałam po 1 łyżce konfitury z płatków róży i dzięki temu ciasteczka uzyskały rewelacyjny aromat! Polecam!


Składniki:

250 g mąki tortowej
250 twarogu mielonego
1 małe jajko (lub 1 żółtko)
1 kostka masła
2 łyżki cukru
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli

dowolne powidło lub twardy dżem (u mnie powidła śliwkowe, dżem truskawkowy i konfitura z płatków róży)

Sposób przygotowania:

1. Składniki na ciasto przekładamy do miski lub na stolnicę i zagniatamy jednolite ciasto. Ciasto schładzamy w lodówce przez 30 minut.
2. Powidło lub dżem mieszamy z niewielką ilością konfitury z płatków róży.
3. Ciasto wałkujemy i wykrawamy radełkiem kwadraty. Na środek nakładamy odrobinę dżemu i zlepiamy dwa rogi po przekątnej tak, aby się nie rozkleiły podczas pieczenia.
4. Ciasteczka pieczemy w 180 st. C do ładnego zrumienienia (ok 20 minut). Ostudzone oprószamy cukrem pudrem.

Smacznego!!!

Źródło: Kulinarne szaleństwa Margarytki

10 komentarzy:

  1. Robię podobne, ale z drożdżami i ciasto leżakuje 2 godz. w wodzie!Też pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy mozna prosić o przepis? Całe lata szukałam opcji z ciastem moczonym w wodzie :-) Prosze na adres iwona.larysz@poczta.onet.pl

      Usuń
  2. Wyglądają ślicznie i smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też takie robię, są wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam, są pyszne ale nie takie ładne jak Twoje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ciasteczka smakują. Trochę praktyki i wprawy i będą ładne :) Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Witam! Proszę mi powiedzieć jak długo te ciasteczka można przechowywać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dokładnie ponieważ u mnie w kilka dni znikają.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!