17 marca 2015

Piersi z kurczaka w pikantnej marynacie

Ta marynata do mięsa jest po prostu genialna! Znalazłam ją w książce Bądź fit (wydawnictwo Olesiejuk) i jestem nią zachwycona. Nadaje się nie tylko do piersi, ale też sprawdziłam ją przy marynowaniu pałek z kurczaka. Obie wersje super! Marynata jest wprawdzie pikantna, ale po upieczeniu mięso wcale nie jest pikantne - wychodzi idealnie doprawione,mięciutkie i soczyste. Polecam!


Składniki:

60 dag piersi z kurczaka

Marynata:
1 ząbek czosnku
4 łyżki oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek
2 łyżki octu balsamicznego
1 łyżka sosu sojowego
1 łyżeczka ostrej musztardy (użyłam dijon)
1 łyżeczka ostrej mielonej papryki
1 łyżeczka soli (dałam 1/2 łyżeczki)
1/2 łyżeczki rozmarynu
1/2 łyżeczki tymianku

Sposób wykonania:

1. Przygotować marynatę, czosnek obrać i zmiażdżyć, połączyć z pozostałymi składnikami.
2. Piersi opłukać, umieścić w naczyniu i zalać marynatą. Naczynie przykryć folią spożywczą i odstawić do lodówki na 2 godziny, po 1 godzinie mięso przewrócić na drugą stronę.
3. Piersi odsączyć z marynaty, zawinąć osobno w folię aluminiową i piec 25-30 minut w 180-200 st. C.

Smacznego!!!

Przy okazji dziękuję wszystkim za 4 miliony odsłon na blogu!

6 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!