7 lutego 2017

Chińska surówka z kapusty

Ta surówka to prawdziwe WOW - chrupiąca i słodko-kwaśna. Z pewnością jeszcze do niej powrócę.


Składniki:

1/2 niedużej główki białej kapusty
1 cebula
1 marchewka
sól, pieprz do smaku

Zalewa:
1/5 szklanki cukru
1/5 szklanki oleju
1/5 szklanki octu 10%

Sposób wykonania:

1. Kapustę szatkujemy. Marchewkę ścieramy na tarce jarzynowej, a cebulę kroimy w piórka.
2. Składniki zalewy zagotowujemy, gorącą zalewę dodajemy do warzyw, dokładnie mieszamy, najlepiej dłonią. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
3. Surówkę schładzamy przez 30-60 minut.

Smacznego!!!

11 komentarzy:

  1. Zachęcająco wygląda. Surówka... samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdradzę Wam, że zdarzy mi się wejść do baru szybkiej obsługi, by kupić samą surówkę. Nie wiem co w niej jest, ale jest wyśmienita. Jeśli ta smakuje podobnie, to jestem wniebowzięta!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja przepadam za takimi surówkami, ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy w przepisie jest 1.5 czy poltora szklanki

      Usuń
    2. Ani 1.5 ani półtora, tylko jedna piąta szklanki

      Usuń
  4. Proszę dodać trochę kminku i natke pietruszki. Palce lizac

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, czy taką surówkę mogę zrobić dzień wcześniej i ile można ja przechowywać w lodówce

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!