28 marca 2015

Pomarańczowiec

Ciasto z pomarańczami to bardzo orzeźwiająca propozycja na świąteczny stół. Zainspirowałam się pomysłem Kasi, ale dokonałam kilka zmian. Polecam!


Składniki:

Biszkopt (24x36cm):
6 jajek
6 łyżek mąki pszennej
6 łyżek mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka octu
skórka otarta z 1 pomarańczy
olejek pomarańczowy

Masa:
750 ml soku pomarańczowego
2 galaretki pomarańczowe

Wierzch:
2-3 pomarańcze
750 ml wody
2 galaretki pomarańczowe

Poncz:
1 szklanka wody
3 łyżeczki cukru
sok z cytryny

Sposób wykonania:

1. Zrobić biszkopt: białka ubić ze szczyptą soli, dodawać kolejno cukier i żółtka, potem przesiane mąki i proszek, olejek, ocet i skórkę pomarańczową. Ciasto piec w 180 st. C przez 30-40 minut. Po całkowitym wystudzeniu przekroić na 2 blaty.
2. Sok zagotować, wsypać galaretki, odstawić do stężenia.
3. Naponczowane biszkopty przełożyć tężącą masą, na wierzch wyłożyć pomarańcze oczyszczone z białych błonek i pokrojone w plastry. Zalać tężącą galaretką.
4. Ciasto schłodzić do całkowitego stężenia.

Smacznego!!!

Źródło: Tradycyjna kuchnia Kasi

5 komentarzy:

  1. Kolejny świetny przepis z Twojego pomysłu. Bardzo ładne kolory i apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Upiekłam go wczoraj iiiii..... cudowny!!!! Nie za słodki, biszkopt mięciutki, pycha! :) Polecam ten przepis nawet dla początkujących :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę!
      pozdrawiam i zyczę wesołych Świąt!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!