9 maja 2014

Zupa z ryżem, groszkiem i porem

Świetna lekka zupa, którą robiłam już jakiś czas temu. Jest lekka i smaczna.


Składniki:

3 marchewki
1 duży por
puszka zielonego groszku wraz z zalewą (można użyć mrożonego)
1/2 selera
1 pietruszka
2/3 szklanki ryżu
2-3 litry wody
liść laurowy
ziele angielskie
1 łyżeczka lubczyku
siekana natka pietruszki i koperku
sól, pieprz
olej do obsmażenia warzyw

Sposób przygotowania:

1. Wlać do garnka wodę, dodać ziele angielskie, liść laurowy, marchewkę pokrojoną w półplasterki, seler oraz pietruszkę pokrojone w kostkę i gotować na małym ogniu pod przykryciem.
2. Por oczyścić, pokroić w talarki, posolić, popieprzyć, obsmażyć na oleju, przełożyć do gotującej się zupy.
3. Do zupy wsypać opłukany ryż, gotować do miękkości, mieszając od czasu do czasu. Dodać groszek razem z zalewą z puszki, doprawić solą i pieprzem i gotować jeszcze 2-3 minuty.

Smacznego!!!

Źródło: Jemy. Ekolokalnie

8 komentarzy:

  1. Aniu, no bardzo smakowicie ta zupka wygląda. U mnie jakoś ostatnio zupy poszły w niebyt, ale Mąż już się upomina o jakąś zupkę, więc chcąc nie chcąc muszę coś pomyśleć.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! U mnie zupa jest obowiązkowo! Uwielbiam zupy, mąż mniej, ale nie ma wyjścia :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Również nie przepadam za zupami, ale robię od czasu do czasu. Zupy są dla mnie bezsmakowe, nijakie, rzadko która jest dobra, lubię np. zupę gulaszową, ta ma mnóstwo smaku.

    Zrobiłam zupę z tego przepisu i kiepska, mało smaku, groszek dla mnie niewyczuwalny, uważam też, że zupę powinno się zawsze gotować na domowym bulionie bądź mięsie np kości z żeberek, by dać smak zupie, a nie na wodzie jak w tym przepisie, wtedy zero smaku.

    Zmniejszyłam ilość wody-sporo, a reszta składników wg przepisu i tak zupa jest bez smaku, ledwo co wyczuwalne.



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, trudno, nie wszystkim musi smakować.
      A swoją drogą po co robisz zupy skoro uważasz, że są są bezsmakowe, nijakie...??? Jeśli nie lubisz zup gotowanych na wodzie trzeba było ugotować ją na mięsie lub kości. Ja lubie zmodyfikować różne przepisy "pod siebie" tak aby mi smakowało :)

      Usuń
    2. Aniu wszystkie przepisy są super👏👍

      Usuń
  3. Wszystkie twoje przepisy są super👍👏

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!