10 maja 2014

Kebabczeta

Pyszne kotleciki mielone wywodzące się z kuchni bułgarskiej. Tutaj wersja nieco odbiegająca od oryginału:) Podałam je z sosem tzatziki.


Składniki:

250 g mielonej wołowiny
250 g mielonej wieprzowiny
2 ząbki czosnku
1 mała cebulka
2 łyżki siekanej natki pietruszki
1/4 szklanki wody
1/2 łyżki soli
pieprz
mielona ostra papryka
pieprz cayenne
cząber
olej

Sposób wykonania:

1. Cebulkę siekamy, czosnek miażdżymy.
2. Oba gatunki mięsa mieszamy, dodajemy czosnek, cebulę, wodę, siekaną natkę pietruszki, sól, pieprz, mieloną paprykę, pieprz cayenne i cząber. Wyrabiamy ciasto. Schładzamy w lodówce.
3. Z mięsa formułujemy podłużne kotleciki (można ręce wymoczyć w zimnej wodzie - będzie je łatwiej uformować).
4. Patelnię grillową smarujemy olejem i obsmażamy z każdej strony.
5. Podajemy wedle uznania, u mnie z sosem tzatziki.

Smacznego!!!

Źródło: Historie ze smakiem

9 komentarzy:

  1. Ja takie wczoraj robilam. Dobre ale bez cząbru.

    OdpowiedzUsuń
  2. i chyba nie tylko na obiad się nadaje..;) świetny .na grilla polecam kebabiki na patyku owijane boczkiem.zapraszam na bloga .pozdrawiam.http://gotujenacodzien.blogspot.com/search/label/przystawki

    OdpowiedzUsuń
  3. dzisiaj gotowałem i wyszła prawie jak u mamy :) no prawie... ale smaczna jak na moje doświadczenie kulinarne

    OdpowiedzUsuń
  4. bzdury Aniu piszesz ty opisalas kotlety mielone uformowane w kielbaski
    do kebabche
    NIE DODAJEMY: CEBULI,CZOSNKU I PAPRYKI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie na darmo we wstępie pisze, że to przepis nieco odbiegający od oryginału.
      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!