28 lutego 2013

Sos pomidorowy

Najszybsza i najprostsza wersja sosu do gołąbków i nie tylko - według przepisu mojej mamy. Trochę inny sos na bazie soku z pomidorów możecie znaleźć tutaj.


Składniki:

1 cebulka
olej
mąka
gorąca woda
koncentrat pomidorowy
kostka rosołowa
sól, pieprz


Sposób przygotowania:

1. W rondelku rozgrzewamy trochę oleju, dodajemy 2 łyżki mąki i mieszamy na małym ogniu.
2. Do rondelka z mąką wlewamy 1,5 szklanki gorącej wody i energicznie mieszamy, by nie zrobiły się grudki. Dodajemy pokrojoną w kostkę cebulkę, kostkę rosołową i chwilę gotujemy, aż cebula zmięknie.
3. Dodajemy koncentrat pomidorowy do smaku (u mnie zazwyczaj 2-3 łyżki), mieszamy. Doprawiamy pieprzem do smaku i jeszcze chwilkę dusimy.
4. Podajemy między innymi do gołąbków czy makaronów.

Smacznego!!!

17 komentarzy:

  1. mi osobiście nie smakował .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż...nie wszyscy mamy jednakowe kubki smakowe...mi osobiście bardzo smakuje :)

      Usuń
  2. Ten przepis jest lepszy niż zwyczajny na bulionie. Pyszności! Ja jeszcze polecam do zasmażki dolać soku pomidorowego zamiast wody i koncentratu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że smakowało i pozdrawiam!

      Usuń
  3. Przepyszny, prosty w robieniu, doskonały.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny, szybki do zrobienia i z cebulką, bardzo mi smakował.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie, też lubię ten sosik :)

      Usuń
  5. Nie gniewaj się, ale to nie jest sos tylko sama chemia. Wystarczą pomidorki świeże w sezonie, w zimie te puszkowe, sól, pieprz, zioła, odrobina cebuli i czosnku. Po co faszerować się koncentratami i kostkami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie gniewam się, ale niestety przez cały rok nie można korzystać z pomidorów, bo w okresie jesienno-zimowym są one po prostu ohydne i bezsmakowe. Pomidory w puszce też są pełne konserwantów - nie ma co się oszukiwać. Dlatego preferuję ten sos i jak widać po komentarzach, nie tylko mi smakuje.
      Sosy w torebkach możesz nazwać samą chemią, ale na pewno nie ten.
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Często robię taki sos jak Ty, właśnie do gołąbków ale zgadzam się niestety że choć smaczna to sama chemia ( rozchodzi się o kostkę rosołową, koncentrat to już pół biedy...) A co do pomidorów z puszki - zaintrygowana twoim komentarzem, że to tez chemia sprawdziłam skład.
      Skład: pomidory całe (60%), sok pomidorowy, sól, kwas cytrynowy – regulator kwasowości
      No wybacz, ale przy kostce rosołowej toż to niemal jak prosto z krzaka ;)
      Nie bójmy się mówić, że często nam wygodniej i smaczniej z sama chemią niż dłuższym, droższym procesem gotowania z lepszych składników :)

      Usuń
    3. Można użyć domowego przecieru pomidorowego i po bólu :) A sos pomidorowy inaczej można znaleźć tu jeśli nie odpowiada Wam koncentrat: http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2012/06/goabki.html
      A domowy przecier (sok) tutaj: http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2011/09/przecier-pomidorowy-dla-zapracowanych.html

      Usuń
    4. Acha i sama sprawdziłam skład koncentratu pomidorowego, którego używam, Pudliszki to same pomidory bez dodatków, więc mówienie o tym sosie, że to chemia to gruba przesada!

      Usuń
    5. Robi się szybko i to jest najważniejsze! Nie każdy ma czas na to, żeby siedzieć przy patelni i czekać aż pomidory/pomidory z puszki odparują. A ten sosik robi się w dosłownie pięć minut! Mi smakuje, super sprawa :)

      Usuń
  6. do wszystkiego dodajesz kostke rosolowa ? ohyda

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!