22 lutego 2013

Placki ziemniaczane

Oto mój ukochany obiad z dzieciństwa. Teraz niestety nie robię placków ziemniaczanych tak często jakbym chciała, bo mąż za nimi nie przepada. Ale raz na jakiś czas robię je dla siebie :)


Składniki:

5-6 dużych dużych ziemniaków
1 jajko
1 cebulka
kilka łyżek mąki (w zależności od rodzajów ziemniaków)
sól, pieprz
sok z połowy cytryny


Dodatki:
śmietana
cukier
co kto lubi :)

Sposób przygotowania:

1. Robimy placki: obrane ziemniaki ścieramy na tarce o małych oczkach, dodajemy jajko, posiekaną drobno cebulę oraz mąkę (moja rada - nie dajemy za dużo mąki by masa nie była zbyt gęsta ponieważ wtedy placki nie zarumienią się na złoto). Solimy i pieprzymy do smaku. Mieszamy.
2. Smażymy placki i serwujemy z ulubionymi dodatkami - u mnie ze śmietaną i cukrem!


Smacznego!!!

 
  

13 komentarzy:

  1. Nie wiem jak można nie lubić placków ziemniaczanych:D U nas ile bym nie zrobiła - tyle zje mój mężulek. Ja też uwielbiam:)) Ale fakt, że dawno nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. placki ziemniaczane to jedno z moich ulubionych dań. Twoje wyglądają bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo tak:) ja kocham placki ziemniaczane:) co prawda nie z cukrem ale ze śmietanką albo z sosem węgierskim to poezja:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam placki ziemniaczane:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota uwielbiam właśnie takie placki ze śmietaną :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja może jestem jakaś "inna" ale placki ziemniaczane tylko z ketchupem pożeram ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to nowość :) tak nigdy nie jadłam!

      Usuń
  7. Wdarłem się na tę witrynę przez Google, nie powiem oryginalna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nic dodać nic ująć,taki jakie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  9. o, myślimy i smakujemy tak samo;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje ulubione :))) i też w wersji ze śmietanką i z cukrem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. witam,placuszki wygladaja na pyszne,ale zastanawiam sie do czego ten sok z cytryny,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Po dodaniu soku z cytryny masa ziemniaczana nie ciemnieje tak szybko. Chyba, ze zamierzasz wysmazyc od razu calosc, to wtedy sok pomijamy.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!