2 października 2012

Drożdżowe babeczki ze śliwkami i kruszonką

Jeśli chodzi o ciasto drożdżowe, to nabieram coraz lepszej wprawy :) Robiąc babeczki, bazowałam na przepisie na jagodzianki, ponieważ to ciasto jest bardzo udane i niezawodne. Gotowe ciasto nakładałam do formy na muffinki, dodałam śliwki i posypałam kruszonką. Pyszne! Najlepsze z kubkiem kakao :)


Składniki:

Ciasto:
pół kg mąki

2 jajka

50 g drożdży

pół szklanki cukru pudru

1 czubata łyżka margaryny lub masła

1 szklanka mleka

szczypta soli


Kruszonka:
6 dag mąki
3 dag cukru pudru
3 dag masła

Dodatkowo:
śliwki

Sposób przygotowania:

1. W misce drożdże rozcieramy z łyżką cukru pudru i łyżką mąki. Mieszamy je z ciepłym mlekiem. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia.
2. Jajka ubijamy mikserem z cukrem pudrem.
3. Do miski z wyrośniętym rozczynem dodajemy mąkę i sól, mieszamy drewnianą łyżką, następnie dodajemy jajka z cukrem i roztopioną letnią margarynę, mieszamy i wyrabiamy ciasto, aż zacznie odchodzić od ręki (ok.10 minut). Przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia.

4. Odrywamy po kawałku ciasta, napełniamy nim formy na muffinki lub babeczki do 2/3 ich wysokości.
5. Umyte i przepołowione śliwki delikatnie wtykamy w ciasto. 
6. Wszystkie składniki kruszonki mieszamy, posypujemy nią babeczki. Odstawiamy do wyrośnięcia.
7. Babeczki pieczemy w 180 st. C do zrumienienia.

Smacznego!!!


2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!