1 kwietnia 2012

Rosół na żeberkach z ziemniakami

Kiedy robię rosół na żeberkach, zawsze podaję go z ziemniakami. Nijak nie smakuje mi z makaronem. Zapraszam!


Składniki:

60-70 dag żeberek
1 duża marchewka
1 pietruszka
1 opalona nad ogniem cebula

ziele angielskie
liść laurowy
2 suszone grzybki
sól i pieprz

ugotowane ziemniaki
siekana natka pietruszki

Sposób przygotowania:

1. Mięso myjemy, porcjujemy, chwilę moczymy w zimnej wodzie. Wlewamy świeżą wodę. Gotujemy żeberka, odszumowujemy.
2. Dodajemy pokrojoną marchew pietruszkę, opaloną cebulę oraz liść laurowy, kilka ziarenek ziela angielskiego, suszone grzybki oraz kostki wołowe. Gotujemy, aż mięso zmięknie.
3. Ugotowany rosół można ewentualnie doprawić.
4. Podajemy z gotowanymi ziemniakami i posypujemy siekaną natką pietruszki.


Smacznego !!!

6 komentarzy:

  1. Takiego rosołu jeszcze nie jadłam, a wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rosół jada się z makaronem... z rozmiękniętymi ziemniakami to już nie to samo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rosół na żeberkach OBOWIĄZKOWO z ziemniakami - jak spróbujesz to się przekonasz anonimowy! Tyle w tym temacie :)

      Usuń
  3. Aż mi się dzieciństwo przypomniało jak zobaczyłam to zdjęcie..Babcia robiła taki rosół tyle że nie wołowy ale z ziemniakami..miał taki specyficzny pikantny smak

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny rosołek i na pewno nie pasuje do niego makaron - obowiązkowo ziemniaczki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ktoś podziela moje zdanie!
      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!