12 kwietnia 2012

Sernik z brzoskwiniami

Piekłam już kilka serników, ale ten to prawdziwe mistrzostwo smaku! Jest moim ulubionym sernikiem. Po raz pierwszy jadłam go u swojej kuzynki, od której mam zresztą ten przepis. Polecam go z czystym sercem!


Składniki:

Ciasto kruche:
3 szklanki mąki
1 kostka margaryny
3 łyżki cukru pudru
5 żółtek
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Ser:
70 dag mielonego sera (użyłam 1 kg sera wiaderkowego)
8 jajek
pół kostki margaryny
1 szklanka cukru
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej

Piana:
5 białek
1 szklanka cukru pudru
1 budyń śmietankowy

Dodatkowo:
odsączone brzoskwinie z puszki i pokrojone na drobniejsze kawałki


Sposób przygotowania:

1. Zagnieść ciasto kruche, podzielić na dwie części, jedną wyłożyć blaszkę, a drugą owinąć folią i schować do zamrażarki.
2. Zrobić masę serową: margarynę utrzeć z cukrem, dodawać po jednym żółtku, ucierać, następnie dodać porcjami ser, obie mąki, a na końcu ubitą pianę z białek.
3. Na kruche ciasto wyłożyć masę serową, a na ser ułożyć pokrojone brzoskwinie.
4. Zrobić pianę: ubić białka, dodać cukier puder, a na koniec wsypać budyń i całość wymieszać. Pianę wyłożyć na ser z brzoskwiniami.
5. Z zamrażarki wyjąć ciasto, zetrzeć na tarce o dużych oczkach i ułożyć na wierzchu ciasta.
6. Całość piec ok. 50-60 minut w 200 st. C.


Smacznego :)

18 komentarzy:

  1. Skoro tak zachwalasz od razu serniczek ląduje w moich zakładkach;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasta które nie zamulają w sekundę toną słodkich mas :P ten sernik wydaje się taki być:) Wypróbuję na weekendzie :]

    Pozdrawiam
    Jadzia H.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzymam kciuki i mam nadzieje, że wyjdzie :)

      Pozdrowienia!!!

      Usuń
  3. Taki serniczek z brzoskwiniami z chęcią bym zjadła, wyglada bardzo smacznie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 200stopni z termoobiegiem czy bez?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam zwykły stary piekarnik gazowy, a nie elektryczny. Nie wiem jak piec w elektrycznym, czy używać termoobiegu, czy nie.

      Usuń
  5. Na jaką blaszkę jest ten serniczek ? Pozdrawiam !!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanie czy zamiast budyniu do piany moge dac kisel

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam :) sernik wygląda pysznie :) pytanie moje jest takie czy pięć to z termoobiegiem do nagrzanego piekarnika czy jak ? Wiem że pytanie już było ale jest ze starsza data :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat mam nowy piekarnik od niedawna i nie pieklam jeszcze sernika. Ale pieklabym chyba bez termoobiegu i tylko od dolu...

      Usuń
  8. A jaki to ma być ser ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem najlepszy jest zwykly bialy twarog zmielony dwukrotnie. A z wiaderkowych polecam z firmy Piątnica.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!