18 marca 2012

Brokuły z serem feta i sosem czosnkowym

Mój mąż stwierdził, że ta sałatka musi być bardzo uboga w smaku skoro zawiera tak niewiele składników. Pomylił się, bo sałatka dzięki dodatku czosnku jest bardzo wyrazista w smaku i okazała się prawdziwym hitem wśród naszych znajomych. Do tego bardzo ładnie się prezentuje - już niedługo wiosna więc zieleń brokułu nastraja wszystkich bardzo optymistycznie! Myślę, że równie dobrze będzie się prezentować na świątecznym stole. Przepis dostałam od koleżanki z pracy.


Składniki:

1 świeży brokuł
opakowanie sera sałatkowego typu feta (używam sera w żółtym kartoniku)
1-2 ząbki czosnku
3 łyżki jogurtu naturalnego
2 łyżki majonezu
1 łyżeczka sosu tzatziki
ziarna słonecznika (dałam ok. 3 łyżek)

Sposób przygotowania:

1. Brokuł myjemy, dzielimy na różyczki. Gotujemy wodę z solą i 1 łyżką cukru. Do wrzątku wrzucamy różyczki brokułu i gotujemy ok. 3 minut (nie można rozgotować warzyw). Odcedzamy, przelewamy zimną wodą i studzimy.
2. Ser kroimy w kostkę.
3. Robimy sos - w miseczce mieszamy jogurt i majonez, dodajemy sos tzatziki i zmiażdżone ząbki czosnku. Dokładnie mieszamy.
4. Na suchej patelni prażymy słonecznik aż się ładnie zarumieni. Studzimy.
5. W misce delikatnie mieszamy brokuły i ser feta. Przekładamy do salaterki. Polewamy sosem czosnkowym. Całość posypujemy prażonym słonecznikiem. Przed podaniem chłodzimy w lodówce.


Smacznego :)

28 komentarzy:

  1. Pyszna ta sałatka! Jadłam i bardzo mi smakowałam:) U mnie znajdziesz podobną:) Też bardzo dobra:) Milutkiej niedzieli życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, wczoraj zrobiłam Twoją sałatkę, ale bez fety. Sos też zrobiłam po swojemu :) Sałatka - rewelacja!!! Powtórzę jeszcze nie raz :)

      Usuń
  2. Robię bardzo podobną sałatkę - tylko bez sosu, z samym czosnkiem wyciśniętym i też jest pyszna. No i szybko się robi przez co też zyskuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też robię tą sałatkę, tylko zamiast słonecznika daję uprażone na patelni płatki migdałów. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja ulubiona! Też zwykle dodaję do niej prażone migdały, ale w obu wersjach jest doskonała :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna sałatka:)
    Dziękuję za udział w Zielonej zabawie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobię sobie na niedzielne śniadanko tę sałatkę, bo podczas przeglądania przepisu już podbiła moje podniebienie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie! Mam nadzieję, że będzie smakować :)

      Usuń
  7. Jadłam podobna sałatkę i smakuje obłędnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. tego właśnie szukałam, proste efektowne i z brokułami .
    zapisuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Sałatkę zrobiłam. I polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam na Twoim blogu! Cieszę się, że ktoś wykorzystał mój przepis, no i że smakowało! Dziękuję!

      Usuń
  10. sałatka jest pysznością, ja do niej dodaję jeszcze kurczaka i kukurydze PYCHOTKA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś muszę i takie połączenie wypróbować :)

      Usuń
  11. czy brokuł nie będzie surowy po 3 minutach gotowania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od wielkości różyczek, na jakie podzielimy brokuła. Ale 3 minuty zdecydowanie wystarczą. Brokuł nie może być za miękki, ani też całkowicie rozgotowany, ponieważ wtedy potrawa straci i na smaku i na estetycznym wyglądzie. Jeśli 3 minuty wydają się za mało to należy gotować odrobinkę dłużej, ale koniecznie trzeba kontrolować miękkość.
      Polecam sałatkę. Jest przepyszna, niejednego pozytywnie zaskoczyła smakiem :)

      Usuń
  12. tez robie ta salatne na jutro pyszna jest...polecam

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam tego typu sałatki.
    Jutro wykonam wg Twojego przepisu. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu, zastanawia mnie ta łyżeczka sosu tzatziki w sałatce,czy używasz jakiegoś gotowego sosu, albo w proszku? Pozdrawiam, Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używałam gotowego sosu w proszku - 1 płaską łyżeczkę. Choć ostatnio już pomijam ten sos tzatziki i bez niego też świetnie smakuje :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Jadłam. Jest prze prze prze pyszna

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!