25 marca 2012

Jajka faszerowane pieczarkami

Święta zbliżają się wielkimi krokami. Moją propozycją są te oto pyszne jajka z pieczarkami. Przepis dostałam od mojej mamy. Gorąco polecam na specjalne okazje :)


Składniki:

6 jajek ugotowanych na twardo
20 dag pieczarek
1 cebula
1-2 łyżki margaryny
sól, pieprz
zielenina do dekoracji

Sposób przygotowania:

1. Jajka przekrawamy wzdłuż, wydrążamy żółtka. Żółtka wkładamy do miski i rozgniatamy.
2. Pieczarki obieramy, ścieramy na tarce jarzynowej, cebulę drobno siekamy.
3. Na patelni roztapiamy margarynę, dodajemy cebulę, chwilę dusimy, następnie dorzucamy pieczarki i razem dusimy, aż woda wyparuje z pieczarek. Studzimy.
4. Żółtka mieszamy z pieczarkami i cebulą na jednolitą masę, doprawiamy do smaku. Farsz nakładamy na białka. Posypujemy zieleniną (u mnie na przemian koperek i szczypiorek). Można też gotowe jajka przykryć cienką warstwą majonezu.


Smacznego :)

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!