11 lipca 2022

Nalewka z wiśni II / Wiśniówka II

Sezon na wiśnie trwa, a te owoce idealnie nadają się na nalewkę. Prezentuję wam przepis na kolejną wiśniówkę na tych owocach. Wcześniejszą wersję można znaleźć tutaj KLIK.

 Składniki:

  • 1kg wiśni (w tym 10 sztuk z pestkami lub samych pestek)
  • 500ml spirytusu
  • 200ml przegotowanej wody
  • ok 500g cukru

Sposób przygotowania:

1. Wiśnie umyć, wydrylować.

2. Owoce przełożyć do słoika,zalać wodą wymieszaną ze spirytusem. Zakręcić i odstawić na 2-4 tygodnie w ciemne miejsce. Od czasu do czasu potrząsnąć słoikiem. Po tym czasie znać płyn, a owoce zasypać cukrem. Ponownie zakręcić i odstawić na 1-2 tygodnie. Potrząsnąć słojem, by cukier się rozpuścił.

3. Powstały syrop połączyć z alkoholem. Odstawić na 1-2 miesiące. Potem przefiltrować. Ponownie odstawić do leżakowania. 

4. Owoce z nalewki przełożyć do słoika, zalać syropem cukrowym i zapasteryzować. Można je wykorzystać do ciast czy deserów.

Na zdrowie!

Źródło: madameedith.com

3 komentarze:

  1. Ja akurat alkoholu nie pijam, ale musiałam zerknąć i sobie zapisać, bo wiśni u mnie pod dostatkiem, a ileż można robić tych kompotów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam🙂 kieliszeczek trunku w zimowy wieczór to prawdziwy skarb🙂

      Usuń
  2. Najlepsza nalewka, jaką piłem. Tylko trzeba pamiętać, aby ją schodzić.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!