10 czerwca 2022

Dżem truskawkowy z pektyną

 W ubiegłym roku zrobiłam swój pierwszy dżem z pektyną, był to dżem wiśniowy. I po prostu się zakochałam. Tego typu dżem to mój zdecydowany faworyt! W tym sezonie zamierzam zrobić więcej takich domowych dżemów. Na pierwszy ogień poszły truskawki. 

Składniki:

  • 2 kg truskawek
  • 23 g pektyny w proszku
  • 1 kg cukru - dałam około 70-80 dag bo truskawki były naprawdę słodkie 
  • 2 płaskie łyżeczki kwasku cytrynowego

Sposób wykonania:

1. Umyte i odszypułkowane truskawki umieścić w garnku z grubym dnem. Zagotować. 

2. Opakowanie pektyny (23g) wymieszać ze szklanką cukru, dodać ją do gotujących się truskawek, a następnie dodać pozostały cukier. Po rozpuszczeniu się cukru dodać kwasek cytrynowy.  Gotować przez ok 5 minut, mieszając od czasu do czasu. 

3. Zdjąć z ognia, w razie potrzeby zdjąć powstałą pianę. Gorący dżem przełożyć do przygotowanych wcześniej słoików. Dobrze zakręcić, pasteryzować przez ok 20 minut. 

4. Po pasteryzacji dżem ma konsystencję płynną, ale jak się wystudzi, to tężeje. Z podanej porcji wyszło mi 11 słoiczków różnej wielkości. 

Smacznego!!!


7 komentarzy:

  1. Dała Pani 70dag czy 700? Jak długo trzeba gotować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, 700g. Czas gotowania podany jest w przepisie - od zagotowania gotowałam 5 minut.

      Usuń
    2. Prosze uważnie czytać - punkt 2.

      Usuń
  2. Jak się pasteryzuje? Czy po wlaniu dżemu do słoików trzeba je odwracać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie należy obracac słoików podczas pasteryzacji. Do szerokiego garnka wlewamy gorącą wodę tak, aby nie sięgała do zakrętek (tak na 2/3 wysokości słoików). Ja dodatkowo wykładam spod garnka ściereczką i dopiero wtedy wkładam słoiki, a potem zalewam gorąca woda. Doprowadzamy wodę do wrzenia i gotujemy przez 20 minut na małym ogniu. Po 20 minutach wyciągamy słoiki z wody, ewentualnie dokręcamy je i odwracamy do góry dnem.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!