16 lipca 2015

Sok z czarnej porzeczki bez sokownika

Dziś pokażę Wam jak zrobić sok z czarnej porzeczki bez użycia sokownika. Do gotowania dodajemy za to liście wiśni, które dodadzą fajnej nuty smakowej naszemu sokowi. W taki sam sposób robiliśmy kiedyś z mamą soki z aronii. Polecam.


Składniki (proporcje):

1 kg czarnej porzeczki
1 kg cukru (dałam trochę mniej)
100 liści wiśni (można pominąć - liście nadadzą sokowi lekkiej cierpkości i będzie w smaku przypominać sok z aronii)

Sposób wykonania:

1. Oczyszczone i przepłukane porzeczki zalewamy wodą w takiej ilości, by je zakryła. Dodajemy liście wiśni i całość gotujemy od momentu zawrzenia przez 10-15 minut. Ostawiamy na 12-24 godziny.
2. Następnego dnia przecedzamy sok przez gęste sitko. Do soku dodajemy cukier, zagotowujemy, zdejmujemy pianę, po czym przelewamy sok do przygotowanych wcześniej butelek lub słoiczków i zakręcamy.

Smacznego!!!

22 komentarze:

  1. Jaki świetny sposób. Przepis prosty a sok... w zimie jak znalazł. Aniu, zapisuje ten przepis i koniecznie muszę taki sok zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile buteleczek wychodzi z kg.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam z niecałych 3 kg i wyszło mi 15 butelek różnych wielkości - 330 ml, 200 ml i 150 ml.

      Usuń
  3. Jeden z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, co robisz z tymi odcedzonymi porzeczkami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie wygotowane owoce wyrzucam. Jeśli robię sok przez sokownik to wtedy jeszcze przecieram przez sitko i robię dżem. Polecam!
      http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2013/07/galaretka-z-czarnej-porzeczki.html

      Usuń
  5. Aniu, a czy myślisz,że mogłabym przygotować galaretkę z tych owoców?Cieszyłam się,że będę miała dwa z jednego czyli sok i dżemik.Owoce już umyte i liście zerwane,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie nie widze przeszkod :) udanych przetworów i pozdrawiam!

      Usuń
  6. Przydałoby mi sie zrobić taki soczek, ale z czasem krucho! :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu, wykonałam sok i trochę galaretki, moje przetwory z czarnej porzeczki już opisane stoją na półce w spiżarni, dziękuję za przepis, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. A czy sok z samych porzeczek: miastowa nie mam dostępu do liści wiśni, też jest dobry? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. A czy sok z czarnego bzu można zrobić tym sposobem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czarnego bzu to nie wiem ,ale na pewno tak można zrobić z aronią.

      Usuń
  10. witam:) a mam takie pytanie czy trzeba pasteryzować po przelaniu do butelek??
    ??:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba pasteryzować pod warunkiem, że wlewa się gorący sok prosto z gotującego się gara. Ale oczywiście można.

      Usuń
  11. A jak zrobilam czerwone zamiast czarnych ? W tym upale chyba mi na oczy padlo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A spróbowałaś soku zanim przelałaś do butelek/słoiczków? Jeśli Ci smakował to dobrze :) Sama nie mam pojęcia jak liście wiśni wpłynęły na smak soku z czerwonej porzeczki. Mogło wyjść całkiem ciekawe połączenie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Aniu, a probowałaś robić soki na erytrolu? Ja tak robiłam na razie jedną konfiturę (truskawka+pomarańcza). Chodzi mi o ograniczenie kaloryczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, nie. Nigdy nie używałam erytrolu w swojej kuchni.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!