10 lipca 2015

Pulpety duszone w młodej kapuście

Sezon na młodą kapustę trwa, więc dziś wersja obiadowa z pulpetami. Ten obiad bardzo nam smakował z dodatkiem młodych ziemniaków. Polecam szczególnie na niedzielny obiad bo naprawdę szybko się robi!


Składniki:

2 cebule
1 średnia główka młodej kapusty
4 nieduże marchewki
3 łyżeczki siekanego koperku
2 liście laurowe
6 kulek ziela angielskiego
10 ziarenek pieprzu 
600 g mielonego mięsa - szynka, karkówka lub łopatka
1 sucha kajzerka + woda lub mleko do namoczenia
1 jajko
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki pieprzu
1 łyżeczka suszonego majeranku
bułka tarta lub sucha kasza manna do zagęszczenia masy na pulpety
mąka do obtoczenia pulpetów
olej do smażenia
woda

Sposób wykonania:

1. Przygotować mięso na pulpety: do mięsa dodać jedną bardzo drobno posiekaną cebulkę, jajko, 2-3 łyżki kaszy manny (lub bułki tartej), namoczoną i odciśniętą kajzerkę, sól, pieprz i majeranek. Całość wymieszać dokładnie tak, aby masa nie była klejąca. Uformować pulpety wielkości mandarynki, obtoczyć w mące i włożyć do lodówki.
2. Kapustę drobno poszatkować, a marchew zetrzeć na średnich oczkach. Cebulę posiekać. Cebulę zeszklić na oleju w dużym rondlu, dodać kapustę i marchew, podlać 1/2 szklanki wody, dodać liście laurowe, ziele angielskie i pieprz w ziarenkach. Lekko posolić. Całość dusić ok. 10 minut, mieszając od czasu do czasu.
3. W międzyczasie obsmażyć na oleju pulpety ze wszystkich stron na złoty kolor.
4. Gotowe pulpety przełożyć do kapusty, lekko zamieszać, w razie potrzeby dodać odrobinę wody i całość dusić ok 20 minut. Na koniec dodać pokrojony koperek, ewentualnie doprawić do smaku, lekko wymieszać i dusić jeszcze 2 minutki.
5. Podawać np. z młodymi ziemniakami i szklanką kefiru.

Smacznego!!!

Źródło: Moje Walijskie Pichcenie




10 komentarzy:

  1. O matko! Wydaje się smaczne, ale propozycja podania:ze szklanką kefiru? Kapusta, mięso i kefir? Mój żołądek by tego nie zdzierżył :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię i nie mam żadnych problemów żołądkowych :) To przecież tylko propozycja ...

      Usuń
    2. A ja kefirem mogę popijać wszystko (noo, oprócz ciasta oczywiście) i problemów żołądkowych brak :) Jak widać, więc możliwości żołądkowo-trawienne są sprawą baaardzo indywidualną :))) PS. Cieszę się, że mogłam być inspiracją do tego pysznego dania :) Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Dziękuję Helenko!
      U nas od dziecka mama serwowała nam kwaśne mleko, kefir lub maślankę do rożnych obiadów - rzeczywiście nie mamy problemów z żołądkiem. Tak samo postępuję wobec córki :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Robiłam je ostatnio. Są rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam .Są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pulpetów w kapuście jeszcze nie robiłam, a pomysł wart wypróbowania! :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!