26 listopada 2022

Karkówka lub schab parzone w herbacie

 Własnej roboty wędlinka to prawdziwy skarb. Od koleżanki dostałam świetny przepis na mięso parzone w naparze z herbaty. Robiłam już kilka razy. Za każdym razem wychodzi pysznie! Zapraszam po przepis. Taka domowa wędlina będzie świetnym dodatkiem na stół świąteczny.

Składniki:

  • 2 kg schabu lub karkówki
  • 2 łyżki soli peklowej
  • 1 łyżka soli kuchennej

Zalewa:

  • 2 litry wody
  • 5 torebek czarnej herbaty - najlepiej Lipton
  • 2 łyżki domowej lub kupnej vegety
  • 6 ziaren pieprzu
  • 3 ziarna ziela angielskiego
  • 3 liście laurowe
  • 5 ząbków czosnku

Sposób przygotowania:

1. Mięso umyć, wytrzeć i natrzeć solą kuchenną i peklową. Jeśli chcemy, można ją owinąć nicią kuchenną lub włożyć w siatkę wędliniarską. Włożyć do lodówki na 48 godzin. Po tym czasie mięso opłukać dokładnie.

2. Składniki zalewy zagotować, włożyć mięso i gotować na bardzo małym ogniu przez 1,5-2 godziny. Mięso pozostawić w zalewie do całkowitego wystudzenia. Wyjąć, osuszyć, przechowywać w lodówce.

Smacznego!!!



26 komentarzy:

  1. Pięknie wyglądają. Mam pytanie, czy te torebki z herbatą pozostają cały czas w zalewie, aż do ostudzenia? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jak zalewa wystygnie można wyjąć torebki, choć ja zostawiam do końca. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Tak do wystygnięcia

      Usuń
  2. Czy nie za dużo soli ( w różnej postaci), czy Pani to próbowała.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Robiłam już wielokrotnie. Tak to nie umieszczalabym przepisu. Moim zdaniem wędlina nie wychodzi za słona. Można oczywiście doprawić wedle uznania.

      Usuń
    2. Sola peklujaca nie doprowadzą się do gotowania ,bo temperatura 100 stopni C wpływa rakotwórczo na organizm .

      Usuń
  3. Świetny przepis👍 Chciałam zapytać, jak długo można tak zrobione mięsko przechowywać w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie plezy kilka dobrych dni.

      Usuń
    2. Robiłam bez soli peklowej tylko zwykła sól wyszło bardzo dobre a robiłam schab, karkówkę i szynkę w ten sposób.

      Usuń
  4. Czy może być bez soli peklowej?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam a czy można ją robić w slow cooker?

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam jest przepyszna . Polecam napewno będę robić nie raz. Czy za przepis

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy szynkę morzna tesz Tak zrobic

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Aniu. Czy wodę do parzenia trzeba dosolić do smaku, czy to marynowanie wystarczy po opłukaniu żeby zachować smak przyprawionego mięsa. . Pozdrawiam serdecznie.Danuta już z byłego bloga Co mi w duszy gra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Danusiu, jak miło, że się odezwałaś. Bardzo brakuje mi Twojego blogowania... ♥️

      Co do zalewy, nie trzeba już jej solić. Mięso zachowa sól po marynowaniu.

      Pozdrawiam Cię serdecznie i mam nadzieję, że wszystko u Ciebie dobrze. Ściskam 😘🥰😘🥰😘🥰

      Usuń
    2. Bardzo Ci Aniu dziękuję. Zrobię na święta, dam znać jak wyszło. Z okiem nie jest wesoło, ale daję jakoś radę. Trzymaj się zdrowo Duszko.

      Usuń
  9. Witam. Robiłam schab wg pani przepisu i smakowo jest bardzo dobry, tylko się bardzo kruszył. Nie dał się cienko ukroić. Co zrobiłam nie tak????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Myślę, że nic nie zrobiłaś nie tak. Ze schabem bywa różnie, to chude mięso i nie zawsze łatwo się kroi na cienkie plasterki. Jeśli chcesz kroić wędlinę cienko, to polecam karkówkę. Jest tlustsza i latwiejszaxdo takiego krojenia

      Usuń
  10. W tym przepisie użyta jest peklosól do peklowania, a nie do gotowania więc użycie jej jest prawdłowe. Dzięki niej mięsko ma ładny różowy kolorek. Pyszne jest, dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!