16 lipca 2012

Fasolka szparagowa do słoików

Rok temu po raz pierwszy robiłam taką fasolkę na zimę. Okazała się strzałem w dziesiątkę - wykorzystałam ją do różnych sałatek i do przygotowania z bułką tartą. Polecam gorąco.


Składniki:

1 kg fasolki szparagowej

Zalewa (na 1 litr wody):
1 litr wody
1 płaska łyżeczka soli
pół łyżeczki cukru
odrobina kwasku cytrynowego (na końcu łyżeczki) - można zamiast kwasku dać 3 łyżki octu lub w ogóle pominąć

Sposób przygotowania:

1. Fasolkę myjemy i odcinamy końce. Gotujemy na półtwardo.
2. Gotujemy zalewę.
3. Fasolkę przekładamy do słoików, zalewamy zalewą i pasteryzujemy słoiki ok. 30 minut. Zgodnie z sugestią czytelników fasolkę należy pasteryzować 2-3 razy po 30 minut, aby się nie popsuła. Ja pasteryzowałam raz. Dobrze się przechowała. Ale jeśli ktoś woli dmuchać na zimne, to pasteryzujemy przynajmniej 2 razy najlepiej w odstępach 24 godzin.

Smacznego :)

Źródło: My cuisine

36 komentarzy:

  1. Moja mama robiła dawniej taką fasolkę. Zimą była wybawieniem i miłym odstępstwem od znudzonej mizerii;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy takiej nie robiłam i nie jadłam, ale bardzo mi się podoba pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis bardzo się przyda. Dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdt takiej sie u mnie nie robilo, ale bardzomi sie podoba bo fasolka to jedno z moich ulubionych warzyw. Wyprobuje koniecznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Fasolka własnie się pasteryzuje... co z tego wyjdzie - przekonam się za parę miesięcy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie robie taką fasolke , nigdy nie robiłam, mam nadzieje że będzie wszystkim smakować

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię taką fasolkę od lat ale trzeba ją pasteryzować trzy razy po 30 minut w odstępie dobowym w przeciwnym razie nie przetrzma dlatego że ma dużo gazów które trzeba usunąc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetrzyma przetrzyma :) Ja gotuję fasolkę szparagową tylko raz, fasolka bardzo dobrze się przechowuje, nie mam z nią problemów. Mam jeszcze 2 słoiki z zeszłego roku :)

      Usuń
    2. Też gotuję tylko raz i do również dzisiaj mam ubiegłoroczną.

      Usuń
  8. Ja też właśnie robię tym sposobem-super wygodno-szbki---Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rok temu zrobiłam fasolkę z tego przepisu. Jeszcze mam kilka słoiczków. Przechowuje się rewelacyjnie. Polecam!
    Paulinka

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałabym zapytać ile słoików takich w jakich standardowo kisimy ogórki (bodajże 0,9 litra) wychodzi z podanej porcji. Zamierzam w najbliższych dniach skorzystać z tego przepisu i zastanawiam się ile kupić fasolki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, robiłam tę fasolkę w małych słoikach o pojemności 300 ml. Wyszło mi około 10 takich słoiczków jeśli dobrze pamiętam. Wszystko zależy jak ciasno załadujemy słoiki fasolką. Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Juz trzeci rok będę fasolke dawać do słoików. Mrozona się do niej nie umywa.
    Tym razem skorzystam z tego przepisu.

    Załączam pozdrowienia z Małopolski.

    OdpowiedzUsuń
  12. gazy to wy macie po fasoli chyba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To było nie smaczne :(

      Usuń
  13. a ak ją potem Pani robi z bułką tarą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odsączam z zalewy, na patelni rumienie masło i bułkę tartą, dorzucam fasolkę, mieszam i podaję.

      Usuń
  14. dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam.Czy ta fasolke póżniej po otwarciu trzeba gotowac czy tylko podsmarzyc z bułka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marynowana fasolka jest gotowa do spożycia. Po otwarciu nie trzeba już jej gotować. Wystarczy podsmażyć z bułką. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Witam, też robiłam z tego przepisu fasolkę wspaniała, ja natomiast wrzucam na wrzącą wodę i jak wypłynie to podaje na talerz i polewam bułką z masłem.Pozdrawiam

      Usuń
  16. A czy można pasteryzowac w piekarniku? Dla mnie to wygodniejsza forma i naraz mozna zapasteryzowac więcej słoików. C z y sól musi być kamienna jak przy ogórkach kiszonych czy może być morska?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można pasteryzować w piekarniku.
      Jeśli chodzi o sól, to użyłam zwykłej kuchennej jodowanej.

      Usuń
    2. A jak pasteryzuje się w piekarniku??

      Usuń
  17. Dzięki :). Wór fasolki, a ja dopiero teraz przepisu szukam :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Super fasolka, robię według tego przepisu od kilku lat! Bardzo polecam!
    Alicja

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam
    Czy zamiar fasolki szparagowej może być fasolka cukrowa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robilam, ale mysle, ze moze byc.
      Pozdrawiam

      Usuń
  20. Wszystkie słoiczki popsuly się po kilku dniach, przepis nic nie wart.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widac po powyzszych komentarzach to przepis jest wart. A ze tobie sie popsuly to nie musi byc akurat wina przepisu a np warzyw. Tak jak to np bywa z ogorkami i ich kiszeniem.
      Pozdrawiam

      Usuń
  21. Mi tez po kilku dniach. Szlag trafil cala prace - przepis nic nie wart !

    OdpowiedzUsuń
  22. Przykro, ze wam nie wyszlo. Mi akurat fasolka ladnie sie trzyma i naprawde nic sie z nia nie dzieje.

    OdpowiedzUsuń
  23. Z ciekawosci zeszlam do piwnicy zobaczyc swoja fasole i u mnie wszystko ok. Stoi od miesiąca i nic jej nie dolega. Proponuje moze Pani Aniu, zeby w razie czego zapasteryzowac fasole dwa lub 3 razy. Ja pasteryzowalam tylko raz, ale jak widac, co niektorym nie wyszlo.
    Pozdrawiam i dziekuje za mase pomyslow na prztwory,
    Goska z Krakowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Gosiu, tak właśnie zrobiłam. Wprowadziłam zmianę w przepisie.
      Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!