6 lipca 2012

Truskawki w cukrze na zimę

Ostatnie truskawki jakie udało mi się dostać pozamykałam w słoiki. Zachęcił mnie do tego pomysł Urszuli.


Składniki:

truskawki
cukier

Sposób przygotowania:

1. Truskawki myjemy i odrywamy ogonki. 
2. Przekładamy do umytych słoików. (użyłam małych słoików 450ml) Można ugnieść truskawki, by zmieściło się więcej, ja jednak ich nie upychałam.
3. Do każdego słoika dodajemy cukier (wedle upodobania - u mnie po 3 łyżki).
4. Słoiki pasteryzujemy przez 20 minut od momentu zawrzenia wody.
5. Tak przygotowane truskawki serwujemy z różnymi deserami, koktajlami.
6. Zachęcam też do zrobienia malin w cukrze :)

Smacznego :)

12 komentarzy:

  1. Ja zasypuję cukrem truskawki w garnku,odstawiam aby puściły sok,potem nakładam do pełna.Truskawki pływaja w soku.Unikam wtedy pustej przestrzeni w słoiku i automatycznie robisz o połowę mniej słoików.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ten pomysł! Problemem dla mnie sa te puste, niewykorzystane przestrzenie. Rozwiązałaś mój problem! :)

      Usuń
    2. To ja się też podzielę: zamiast do wody wstawiam słoiki z truskawkami do piekarnika , na 20 minut od osiągnięcia 120 stopni w piekarniku. Po wyłączeniu pozostawiam aż wystygną - wieczka zawsze są wciągnięte!

      Usuń
  2. Pani Aniu, a co zrobić jak nie wszystkie wieczka się powciągały?
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mi się nie domykają to zamieniam wieczko na nowe lub odkręcam, jeszcze raz zakręcam i pasteryzuję. A jeśli nie wieczka nie powciągały, ale słoiki są dobrze zamknięte to nic z nimi nie robię. Zanoszę do piwnicy, a potem wykorzystuję je w pierwszej kolejności.

      Usuń
    2. Mąż zakręcał słoiki, więc pewnie zrobił to dobrze ponieważ nic nie cieknie. Myślę, że zrobię tak jak Pani, zaniosę do piwnicy i wykorzystam jako pierwsze :-) Dziękuję za taką szybką odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. A czy dolewamy do słoików jakąś wodę czy same puszczą na tyle soku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Same puszczą sok. Poczytaj pierwszy komentarz :) Można zrobić i tak jak Anonimowy wspomina. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Jak duzo ma być truskawek w słoiku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej pełny słoik. Podoba mi się też pomysł sugestia w pierwszym komentarzu pod postem.

      Usuń
    2. Skoro pełny słoik, to w jakim celu na zdjęciu są tylko w połowie wypełnione słoiki? Te 3 łyżki, o których Pani mówi, to na pełny słoik czy na taki z Pani zdjęcia (wypełniony do połowy)?

      Usuń
    3. Podczas pasteryzacji owoce się kurczą. A 3 łyżki odnosza się do ilości cukru na słoik, a nie truskawek.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!