23 czerwca 2015

Botwinka pasteryzowana z koperkiem na zimę

Oto moja druga wersja pasteryzacji botwinki na zimę. Tym razem dodałam koperku i czosnku, dzięki temu botwinka będzie miała aromatyczny smak.


Składniki:

4 duże pęczki botwinki
1 wiązka koperku
po 1 ząbku czosnku na słoik

Zalewa (na 1 litr wody)*:
1 litr wody
1 płaska łyżka soli
1 łyżka cukru
2 łyżki octu

Sposób wykonania:

1. Botwinkę przebrać, zostawić tylko zdrowe nieuszkodzone liście. Dobrze wypłukać.
2. Liście pokroić w paski, a obrane buraczki zetrzeć na tarce jarzynowej.
3. W słoikach ciasto ułożyć część startych buraków i pokrojoną botwinkę, dodać po 1 łyżce siekanego koperku na słoik i po 1 przekrojonym ząbku czosnku.
4. Zalewę zagotować, zalać słoiki, zakręcić i pasteryzować 20 minut.

Smacznego!!!

* do takiej ilości botwinki zużyłam 2,5 litra zalewy, wyszło mi 6 słoików o pojemności 0,7.


6 komentarzy:

  1. Świetny sposób na botwinkę. W zimie jak znalazł. Robię tak samo Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tego typu przetworów nie robiłam,ale to dla mnie pomysł by wykorzystać tę propozycje;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wykorzystam ten przepis jutro biegnę na ryneczek i działam

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja!!! Coś nowego!! W zeszłym roku kilka słoiczków mi się popsuło... Spróbuję w tym roku Twój przepis Aniu Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, akurat mi botwinka jeszcze nigdy się nie zepsuła.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. ZIMĄ JAK ZNALAZŁ,A JAKI SMAK.PYCHA.POLECAM.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!