23 czerwca 2015

Botwinka pasteryzowana z koperkiem na zimę

Oto moja druga wersja pasteryzacji botwinki na zimę. Tym razem dodałam koperku i czosnku, dzięki temu botwinka będzie miała aromatyczny smak.


Składniki:

4 duże pęczki botwinki
1 wiązka koperku
po 1 ząbku czosnku na słoik

Zalewa (na 1 litr wody)*:
1 litr wody
1 płaska łyżka soli
1 łyżka cukru
2 łyżki octu

Sposób wykonania:

1. Botwinkę przebrać, zostawić tylko zdrowe nieuszkodzone liście. Dobrze wypłukać.
2. Liście pokroić w paski, a obrane buraczki zetrzeć na tarce jarzynowej.
3. W słoikach ciasto ułożyć część startych buraków i pokrojoną botwinkę, dodać po 1 łyżce siekanego koperku na słoik i po 1 przekrojonym ząbku czosnku.
4. Zalewę zagotować, zalać słoiki, zakręcić i pasteryzować 20 minut.

Smacznego!!!

* do takiej ilości botwinki zużyłam 2,5 litra zalewy, wyszło mi 6 słoików o pojemności 0,7.


43 komentarze:

  1. Świetny sposób na botwinkę. W zimie jak znalazł. Robię tak samo Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi nie wychodzi pasteryzowanie, podeszło pleśnią :(

      Usuń
    2. Może słoik nie chwycił, jak wieczko wygięte.Też spróbuję.




      Usuń
    3. Tylko po co ten cukier ?

      Usuń
    4. Cukier do smaku. Ja np.zawsze do ciasta daję dużą szczyptę soli

      Usuń
    5. Cukier i sól, to naturalne konserwanty żywności. Cukier stosowany głównie do konserwacji owoców, wykorzystywany w produkcji dżemów, soków i syropów powoduje, że zachowują one swoją świeżość na długo po otwarciu.

      Usuń
  2. Tego typu przetworów nie robiłam,ale to dla mnie pomysł by wykorzystać tę propozycje;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wykorzystam ten przepis jutro biegnę na ryneczek i działam

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja!!! Coś nowego!! W zeszłym roku kilka słoiczków mi się popsuło... Spróbuję w tym roku Twój przepis Aniu Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, akurat mi botwinka jeszcze nigdy się nie zepsuła.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. ZIMĄ JAK ZNALAZŁ,A JAKI SMAK.PYCHA.POLECAM.

    OdpowiedzUsuń
  6. musi byc czosnek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czosnek w przetworach warzywnych działa przede wszystkim bakteriobójczo. Warto go dać choć odrobinę, już nie koniecznie cały ząbek na słoik.

      Usuń
  7. a musi być ocet jak tak to co on daje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast octu mozna dac troche kwasku cytrynowego - ilosc wedle smaku.

      Usuń
    2. Ocet daje kolor, a dzięki niemu nie rozgotowuje się botwinka botwinka na papkę

      Usuń
  8. Swietny pomysł na pewno wykorzystam.Nigdy nie dodawaj kwasku ja dam ocet jabłkowy - zdrowszy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za sugestie. Powoli ocet jabłkowy staje się moim przyjacielem ❤️

      Usuń
  9. Właśnie szukałam takiego pomysłu. Ale czy można pominąć koperek? Nikt u mnie w domu go nie lubi...

    OdpowiedzUsuń
  10. A zalewa ma być gorąca do zalania sloiko

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie robiłam... skorzystam napewno z przepisu...

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja botwinkę kroję do woreczków i do zamrażarki 🙂zimą zupka przepyszna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zamrazam jest super

      Usuń
    2. Zgadzam się. Zamrażanie jest super. Pod warunkiem, że ma się dużą zamrażarkę na przeróżne mrożonki, którą ja akurat nie dysponuję. Dlatego robię dużo przetworów :-)

      Usuń
  13. Ja też zamrażam. Jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem zielona. Pasteryzować tzn. Odwrócić słoik do góry czy gotować słoik?

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy ocet można zastąpić czymś innym? Mąż ma uczulenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czym zastąpić ocet. Może kwaskiem cytrynowym? Można spróbować...

      Usuń
    2. Wg mnie śmiało także sok z cytryny

      Usuń
  16. Dzięki,właśnie zrobiłam. Zobaczę zimą. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja zapytam, czy tylko liście czy też te czerwone gałązki? Jestem w tym zielona i muszę dopytac 😁

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie robie, zobaczymy jak wyjdzie ale zapowiada się super

    OdpowiedzUsuń
  19. A jak się pasteryzuje? Na co trzeba zwròcić uwagę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słoiki z botwinka i zalewa zakręcamy, słoiki wkładamy do gara wyłożonego ściereczką, zalewamy wodą do 2/3 wysokości słoików i gotujemy 20min od momentu zagotowania ma małym ogniu.

      Usuń
  20. W tamtym roku trafiłam na ten przepis i zrobiłam jest mega smak tak jak by w środku zimy zerwało się botwinke i ugotowało ,dziś też kupiłam i robie mam 10-słoików 0,70

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie rozumiem dlaczego blogerka wykasowała mój komentarz, zamiast na niego odpowiedzieć. W skrócie brzmiał' słone świństwo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam zwyczaju kasowania komentarzy, to pewnie pomyłka. A to, że nie potrafisz dosolic do smaku, to twoja wina, że wyszło ci 'slone swinstwo'😄

      Usuń
  22. Odpowiedzi
    1. Ciekawe... U mnie jeszcze dwa słoiczki z zeszłego roku stoją w idealnym stanie.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!