26 września 2022

Sok jabłko z miętą

 Pierwszy raz robiłam sok z jabłek w sokowniku. Jabłuszka miałam bardzo słodkie, dlatego nie dodałam do niego ani grama cukru. Przed podaniem można go rozcieńczyć z wodą.

 
Składniki:
  • jabłka 
  • gałązki mięty
  • cukier - jeśli jabłka nie są bardzo słodkie, ja pominęłam
Sposób przygotowania:
 
1.  Jabłka i miętę umyć. Jabłka przekroić, pozbyć się gniazd nasiennych, można obrać, ale ja nie obierałam. 
2. Owoce umieścić w koszu sokownika, dodać umytą miętę. Ilość według uznania. 
3. Gotować na wolnym ogniu. Kiedy owoce puszczą sok, przelać do garnka. 
4. Do otrzymanego soku można dodać cukier, jeśli sok jest mało słodki.
5. Otrzymany sok przelać do butelek lub słoiczków, dobrze zakręcić. Pasteryzować przez 10-15 minut.
 
Smacznego!!!




3 komentarze:

  1. a co robisz z pulpą (miazgą) jabłkową? Wywalasz czy wykorzystujesz do czegoś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z moich jabłek niewiele zostało, bo się rozpadły. Ale to zależy od owoców. Myślę, że można je przetrzeć przez sitko, dodać cukru i usmażyć, a potem włożyć do słoików i zapasteryzować. Nie próbowałam, ale można spróbować.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!