23 marca 2024

Szybka babka z borówkami (bez użycia miksera)

 W ubiegłą niedzielę, w czasie gdy jednocześnie robiłam obiad, szybko przygotowałam taką babkę do popołudniowej kawy. Po upieczeniu polałam babeczkę rozpuszczoną białą czekoladą i posypałam wiórkami kokosowymi, ale świetnie sprawdzi się kruszonka, a nawet sam cukier puder.

Składniki (na małą keksówkę):

  • 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
  • pół szklanki mleka
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 jajko
  • cukier wanilinowy
  • pół szklanki cukru
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody
  • aromat waniliowy
  • borówka leśna (u mnie mrożona)

Sposób wykonania:

1. W misce wymieszać trzepaczką mleko, jajko, olej i aromat waniliowy. 

2. Przesiać suche składniki, dodać do mokrych składników i wymieszać do połączenia. 

3. Ciasto wylać do wyłożonej papierem keksówki. Piec w 180*C przez około 40 minut. 

4. Ostudzoną babkę dowolnie udekorować. 

Smacznego!!!

Źródło: IG, wypieki_w_mojej_kuchni


2 komentarze:

  1. Jeszcze troche i bedą smaczne borówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Ale póki co korzystam z zamrożonych borówek, które sama uzbierałam w lesie w ubiegłym roku 😊

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!