3 września 2023

Nalewka miętowa / Miętówka

 Jeśli ktoś hoduje miętę w ogrodzie,to wie, że mięta rośnie jak chwast. Wszędzie jej pełno 😁 Cześć ususzyłam, a z części zrobiłam nalewkę miętową. 

Nalewka nie tylko świetnie smakuje, ale też ma piękny kolor. I jest bardzo prosta w przygotowaniu. 

Składniki: 

  • 70 g świeżej mięty (liście i łodygi), miałam trochę więcej 
  • 600 ml spirytusu 96%
  • 2 szklanki wody 
  • 300 g (następnym razem dam mniej) 

Sposób przygotowania: 

1. Miętę umyć. Włożyć do dużego słoika i zalać spirytusem. Słoik zakręcić i umieścić w ciemnym miejscu przez 2-4 dni. Jeśli mięta nie puściła soku, to można przetrzymać ją dłużej w alkoholu. 

2. Wyjąć miętę, odcinać. Dodać cukier i przegotowaną zimną wodę. Znów pozostawić przez 2-4 dni, przemieszać, by cukier się rozpuścił. 

3. Nalewkę przefiltrować. Używam do tego filtrów do kawy. 

4. Gotową nalewkę przechowywać w ciemnym miejscu.

Na zdrówko! 

Inspiracja: Ania gotuje 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!