2 kwietnia 2021

Amoniaczki

 Amoniaczki to szybkie i smaczne ciasteczka, które pieczone są na amoniaku. Wychodzą kruche i lekkie, przepis jest naprawdę świetny. 

Można wyciąć ciasteczka dowolnymi foremkami. A mi się spieszyło, wałkowałam po kawałku ciasta, smarowałam białkiem, posypałam cukrem i radełkiem szybciutko wycięłam ciasteczka. I siup do piekarnika - prawda, że szybko? 😂 Z podanej porcji wychodzi ich naprawdę sporo😊

Składniki:

  • 3,5 szklanki mąki pszennej
  • 125 g masła / margaryny
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki śmietany
  • 1 łyżka amoniaku
  • cukier kryształ do posypania

Sposób wykonania:

1. Mąkę i zimne masło siekamy razem.

2. W misce mieszamy 2 całe jajka i 1 żółtko (1 białko odkładamy do smarowania ciastek), cukier, śmietanę, amoniak. Mieszankę wlewamy do mąki z masłem i zagniatamy gładkie ciasto. W razie potrzeby podsypujemy mąką. Gotowe ciasto schładzamy w lodówce przez 30-60 minut.

3. Ciasto wałkujemy, wycinamy foremkami różne kształty, każde ciastko smarujemy białkiem i posypujemy cukrem kryształem. Lub szybsza wersja, którą opisałam wcześniej, czyli wałkujemy po kawałku ciasta, smarujemy białkiem, posypujemy cukrem i radełkiem lub nożem wycinamy ciasteczka.

4. Ciasteczka pieczemy w 170-180 st.C na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia przez 15-20 minut. Czas pieczenia będzie zależał od wielkości ciasteczek, tak więc należy je kontrolować. 

Smacznego!!!

Źródło: Niespełnione zdolności kulinarne

 

 

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!